ساختن انیمیشن ۱۰۰ ثانیه‌ای کار ساده‌ای نیست دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت: خداراشکر کیفیت آثار ارسالی در جشنواره بالا بود و انیمیشن ۱۰۰ ثانیه‌ای ساختن کار ساده‌ای نیست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یوسف منصوری کارگردان سینما و دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در پاسخ به اینکه کیفیت آثار سیزدهمین دوره […]

ساختن انیمیشن ۱۰۰ ثانیه‌ای کار ساده‌ای نیست

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت: خداراشکر کیفیت آثار ارسالی در جشنواره بالا بود و انیمیشن ۱۰۰ ثانیه‌ای ساختن کار ساده‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، یوسف منصوری کارگردان سینما و دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ در پاسخ به اینکه کیفیت آثار سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم ۱۰۰ را چطور دیدید بیان کرد: خداراشکر در بخشی که آثار ارسال شدند، آنقدر کیفیت آثار بالا بود که حتی هیات انتخاب ما هم توقع این را نداشتند؛ یعنی بعضی از فیلم‌ها وجود داشت که تمرکز هیات داوران را به خود جلب می‌کرد؛ حتی آثاری بود که می‌خواستند چندین بار کار را ببینند، زیرا کار اینقدر قوی بود که حتی مجددا درباره آن صحبت می‌کردند.

این کارگردان سینما و دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ ادامه داد: کار صدثانیه‌ای است و آثاری هایی وجود داشت که یکبار آن‌ها را پخش می‌کردیم و مجبور بودیم پخش آن را متوقف کنیم تا از منظر‌های مختلف چندین دقیقه درباره آن صحبت کنیم.

پیشرفت فیلمسازان جوان در دوره سیزدهم
منصوری در خصوص تکنیک فیلمساز‌ی فیلمسازان جوان گفت: به نظرم بچه‌های فیلمساز جوان نسبت به دوره‌های پیشین که جشنواره‌های صد و جشنواره کوتاه برگزار میشد، از نظر تکنیکی خیلی پیشرفت کرده‌اند و خداراشکر خیلی رو به جلو حرکت می‌کنند‌. بالاخره این انتظار می‌رود که با توجه به وجود کارگاه‌های آموزشی و سرچ در فضای مجازی بتوان آموزش‌های لازم را دید و پیشرفت کرد.

وی در ادامه بیان کرد: من فکر می‌کنم با آثار خوبی در بخش‌های مختلف جشنواره‌ها مواجه هستیم؛ بالاخره انیمیشن صد ثانیه‌ای ساختن کار ساده‌ای نیست و به هرحال انیمیشن هزینه‌بر است.

حضور جوانان در جشنواره سیزدهم برای من جذاب بود
یوسف منصوری در خصوص بازه سنی شرکت کنندگان این دوره از جشنواره ۱۰۰ گفت: درباره آمار دقیق شرکت کنندگان حضور ذهن ندارم اما چیزی که در ذهنم هست عمده کسانی که در جشنواره حاضر شده بودند از بازه سنی ۱۶ تا ۲۷ سال بودند که پیک سنی در این بازه بود.

وی عنوان کرد: حضور جوانان و این اتفاق برای من جذاب بود؛ زیرا سال‌هایی که در دبیرستان بودیم خیلی علاقه زیادی به سینما داشتم؛ اما این امکاناتی که امروز وجود دارد تا این حد در آن زمان وجود نداشت و این نسل توانسته از این امکانات استفاده بهینه کند و آثاری را خلق کند که قابل توجه است.

یوسف منصوری در پایان گفت: برخی آثار قابلیت رقابت با کسانی که چندین سال است در این حوزه رقابت می‌کردند را داشتند و برخی آثار نوید این را می‌دادند که در آینده صاحب آثار خوبی خواهند شد؛ اما اینکه بچه‌ها در این سن بتوانند علاقه خود را کشف و آن را تجربه کنند اتفاق خیلی خوبی است و ما باید خوشحال باشیم و آن را دنبال کنیم.