مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج با معرفی قصه‌گویان برگزیده به کار خود پایان داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ۱۴۰۱در سنندج برگزارشدو ۱۴ قصه‌گوی شایسته تقدیر و راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی […]

مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سنندج با معرفی قصه‌گویان برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۲۴ و ۲۵ مهر ۱۴۰۱در سنندج برگزارشدو ۱۴ قصه‌گوی شایسته تقدیر و راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

این رویداد با شرکت قصه‌گویان منتخب مرحله کتابخانه‌ای در بخش‌های ملی(پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بزرگ‌سال، نوجوان)، آیینی‌سنتی (نوجوان و بزرگ‌سال) و قصه‌گویی به زبان اشاره برگزار شد.

بر این اساس هیئت داوران جشنواره در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، محمود بیور را به عنوان نفر اول ، سعدیه خلیلی نفر دوم و شریف محمدی را به عنوان نفر سوم معرفی کردند.

این گزارش حاکی است، شینا میره کی نفر اول، هانیه رحیمی نفر دوم آذین ابراهیمی به عنوان نفر سوم در بخش اعضا از سوی هیات داوران مرحله استانی جشنواره قصه گویی انتخاب شدند.

در ادامه گزارش آمده است، هیات داوران جشنواره سپیده فدایی را در بخش زبان اشاره به عنوان نفر سوم و طاهره اصفهانی را به عنوان نفر سوم در بخش آیینی سنتی معرفی کردند و در این بخش ها نفر اول و دوم معرفی نشدند.

این گزارش می افزاید: در بخش بزرگسال جشنواره داوران از مینا عسکری به عنوان نفر اول ، پرشنگ سنگین آبادی به عنوان نفر دوم و مهری اسدی به عنوان نفر سوم تقدیر کردند.
در این گزارش آمده است، در بخش اعضا مونا رضایی، در بخش بزرگسال صبری رحیمی و وحید خدا بنده لو شایسته تقدیر مرحه استانی جشنواره قصه گویی شدند.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه صدای زندگی است» در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در تمامی کشور اجرا و در آیینی ‌هم‌زمان با شب یلدا، قصه‌گویان منتخب معرفی خواهند شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان