سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» در راستای ارتقای‌ فرهنگ‌ ایثار و شهادت و افزایش‌ عدالت‌ در ارائه‌ خدمات به‌ خانواده شاهد و ایثارگر، امروز(دوشنبه) توسط سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایرنا قاضی‌زاده هاشمی در آیین رونمایی از […]

سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» در راستای ارتقای‌ فرهنگ‌ ایثار و شهادت و افزایش‌ عدالت‌ در ارائه‌ خدمات به‌ خانواده شاهد و ایثارگر، امروز(دوشنبه) توسط سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، به نقل از ایرنا

قاضی‌زاده هاشمی در آیین رونمایی از سند «تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» گفت: این سند تنها برنامه دولت نیست، در واقع سندی بالادستی در کل نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روحیه کارکنان نهاد انقلابی بنیاد شهید زمینه خوبی را برای اجرای برنامه و سند تحولی دولت مردمی ایجاد می‌کند، ابراز امیدواری کرد در بازه زمانی مشخصی بتوانیم نتایج اجرای این برنامه را اعلام کنیم.

رییس بنیاد شهید تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر انجام برنامه‌ریزی‌های درازمدت تأکید ویژه‌ای دارد و به این موضوع در دولت‌های گذشته توجه چندانی نشده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت فقط می‌تواند بخشی از مشکلات را به صورت مقطعی رفع کند و پس از تغییر مدیریت این مشکلات دوباه ایجاد می‌شود، بنابراین نیاز به گذاشتن سنگ بنای مناسبی در مدیریت و برنامه‌ریزی برای طولانی‌مدت است و این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب به ویژه نسبت به دولت سیزدهم و رئیس جمهور بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سازوکار داخلی اجرایی برای برنامه‌دار شدن و حرکت مبتنی بر برنامه ایجاد شده و به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ای باید در تمام دستگاه‌های دیگر نیز تنظیم و ابلاغ شود.

قاضی‌زاده هاشمی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاهی انقلابی دانست و گفت: روحیه کارکنان این مجموعه زمینه خوبی را برای اجرای برنامه و سند تحولی دولت مردمی ایجاد می‌کند و امیدواریم در بازه زمانی مشخصی نتایج اجرای این برنامه را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز نکاتی از این سند در نظر گرفته شده است و البته اقداماتی که در بودجه صورت گرفت صرفاً اشاره و نقطه‌گذاری بوده که امیدواریم زمینه‌ساز اقدامات بعدی باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نگاه عمده در سال‌های گذشته کشور را معطوف به مسائل امنیت و اقتصاد دانست و بیان کرد: در این بین رویکردهای فرهنگی و اجتماعی تا حدی نادیده گرفته شده و تغییر نگاه در این زمینه بسیار لازم است زیرا مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه‌ساز قدرت در اقتصاد و امنیت می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی گفت: در روزهای اخیر شهادت دو روحانی در مشهد باعث شد که نگاه ویژه‌ای به زندگی و اقدامات آنان داشته باشیم، این شهدا خود ساکن اطراف و حاشیه شهر مشهد بودند و طبیعتاً مشکلات اقتصادی زیادی داشتند اما تمام وجود و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم آن مناطق به کار بسته بودند. زندگی این افراد الگوی خوبی در زمینه فرهنگ است اگرچه این آنها بین ما نیستند اما می‌توانند بهترین الگوی فرهنگی برای ما باشند. راه زندگی این افراد جهاد فی‌سبیل‌الله بود و اصلی‌ترین کار بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه به همین فرهنگ است.

افزایش‌ سهم‌ مشارکت‌های‌ مردم پایه در ترویج‌ فرهنگ‌ ایثار، جهاد و شهادت، افزایش‌ کمی‌ و کیفی‌ صنایع‌ فرهنگی‌ حوزه ایثار، جهاد و شهادت و ارتقای‌ منزلت‌ اجتماعی‌ خانواده شاهد و ایثارگر از دیگر نکاتی است که در این سند تحول دولت مردمی؛ ایثار و ایثارگران» به آن اشاره شده است.