جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط‌عمومی ایران تحت عنوان یک ایده در سال ۱۳۹۷هم‌زمان با برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط‌عمومی ایران توسط بنده مطرح شد اما به دلیل شرایط خاص از سال ۱۳۹۸و در دومین دوره کنفرانس در کنار آن به‌عنوان جشنواره ایده‌های خلاق روابط‌عمومی برگزار گردید. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و […]

جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط‌عمومی ایران تحت عنوان یک ایده در سال ۱۳۹۷هم‌زمان با برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط‌عمومی ایران توسط بنده مطرح شد اما به دلیل شرایط خاص از سال ۱۳۹۸و در دومین دوره کنفرانس در کنار آن به‌عنوان جشنواره ایده‌های خلاق روابط‌عمومی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان همایش جشن ملی روابط عمومی ایران ۲۶ تیرماه دو وجه متمایز دارد. یک وجه آن جشن ملی روابط‌عمومی است که با هم‌زمانی تولد پدر روابط‌عمومی جهان آقای ایوی لی و سالروز درگذشت آقای پروفسور نطقی پدر روابط‌عمومی ایران،قرار است تا یاد و نام این بزرگ‌مردان باشکوه تمام تر، گرامی داشته شود.

قطعا هر علمی مدیون بنیان‌گذاران خود است و دانش روابط‌عمومی بیش‌از سایر علوم این دین را بر گردن دارد. اگر نگاهی به نظریه دکتر نطقی و مرور عملکرد حرفه‌ای ایشان بیندازیم درخواهیم یافت که پس‌از آن بزرگوار هیچ‌یک از مردان و زنان روابط‌عمومی ایران تا بدین حد در رشد و اعتلای این دانش نقش مهم ایفا نکرده‌اند.

حضور دکتر نطقی در عرصه‌های اعتلای دانش روابط‌عمومی با هم‌زمانی تلاش‌های ارزشمند ایشان در توسعه اجتماعی قرابت بی‌بدیل دارد.ایشان درحالی‌که ازیک‌طرف به‌دنبال تدوین محتواهای فاخر علمی برای تربیت دانشجویان و دانش‌پذیران حوزه روابط‌عمومی بودند، در کنار فعالیت‌های علمی خود از تاسیس گروه علمی روابط‌عمومی در دانشگاه و ترجمه‌ی آثار علمی و طرح نظریه ارزشمند خود، تلاش فراوانی را برای راه‌اندازی رادیو در ایران دنبال نمودند چراکه به‌یقین روابط‌عمومی دانش توسعه اجتماعی است و گام‌های آن باید به نفع جامعه برداشته شود، پروفسور نطقی نیک می‌دانست که بدون رادیو آگاهی به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل توسعه روان‌شناختی اجتماعی مغفول خواهد بود. و لذا برای تاسیس اولین شبکه رادیویی در ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

وجه دوم این همایش توجه به اصل خلاقیت و نوآوری در روابط‌عمومی است.

بایستی توجه داشت که روابط‌عمومی دانش خلاقانه و نشاط‌آور است که فرآیندها و رویکردها و راهبردهای آن به نفع مردم همانگونه که دکتر نطقی مطرح کرده‌اند به نفع منافع عمومی است و لذا پذیرش قالب‌های ساختاری برای فرآیندهای روابط‌عمومی به‌مرور زمان واحدها و دفاتر روابط‌عمومی را به سمت یکنواختی و تقلید سوق می‌دهد.و این از فلسفه روابط‌عمومی به‌دور است.

جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط‌عمومی ایران تحت عنوان یک ایده در سال ۱۳۹۷هم‌زمان با برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط‌عمومی ایران توسط بنده مطرح شد اما به دلیل شرایط خاص از سال ۱۳۹۸و در دومین دوره کنفرانس در کنار آن به‌عنوان جشنواره ایده‌های خلاق روابط‌عمومی برگزار گردید.

دومین دوره این جشنواره هم‌زمان با کنفرانس رویکردهای نوین روابط‌عمومی ایران آغاز گردید که با توجه به این‌که تعداد زیاد سخنرانان خارجی و مدیر گروه‌های ارتباطات دانشگاه های معتبر جهانی و همچنین وضعیت کرونا برگزاری آن به‌صورت آنلاین انجام شد، مجموعه دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان به این جمع بندی رسید که مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی ایران همزمان با روز بزرگداشت مقام شامخ پدر روابط عمومی جهانی و ایران برگزار نماید.

علاقمندان به شرکت در این برنامه می توانند از طریق درگاه همایش یار در این رویداد ثبت نام کنند.