سردار سرلشکر شهید کاظمی در سال ۱۳۳۷درشهرستان دارالمومنین نجف آباد اصفهان چشم به جهان گشود ، این فرمانده دلاور نام آشنای جبهه های اسلام در زمان جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۸ نجف بود و پس از آن از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ فرماندهی قرارگاه حمزه، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرماندهی لشکر ۱۴ امام‌حسین، و از […]

 سردار سرلشکر شهید کاظمی در سال ۱۳۳۷درشهرستان دارالمومنین نجف آباد اصفهان چشم به جهان گشود ، این فرمانده دلاور نام آشنای جبهه های اسلام در زمان جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۸ نجف بود و پس از آن از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ فرماندهی قرارگاه حمزه، از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرماندهی لشکر ۱۴ امام‌حسین، و از سال ‪ ۱۳۷۹‬تا ۱۳۸۴ فرماندهی نیروی هوایی سپاه را بر عهده داشت. او در سال ۱۳۸۴ از طرف معظم اله (فرمانده کل قوا) به فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی منصوب شد.

شهید کاظمی یار دیرین همت، باکری، خرزای، باقری ، دقایقی و دیگر سرداران نامی بود تا جائیکه در مصاحبه ای از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش، حاج احمد را یادآور تمام رفقای شهیدشان خواند.

شهید کاظمی را میتوان یکی از برجسته ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس خواند وی با جمع‌کردن انسان‌های بزرگی پیرامون خود تیپ”۸ نجف ” را سازمان‌دهی کرد و در اثنای جنگ، استعداد آن را تا سطح لشکر ارتقا داد و آن را به یکی از مانوری‌ترین یگان‌های دفاع مقدس مبدل ساخت.
حاج احمد بخش عمده‌ای از تجهیزات و جنگ‌افزارهای مورد نیاز این لشکر خط‌ شکن را از غنایم به دست‌آمده از دشمن در نبردهای مختلف تأمین می‌کرد و طبق گفته‌ سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی فرمانده پیشین کل سپاه در مراسم گرامی‌داشت این شهید در نجف‌آباد، «بالندگی و حماسه‌آفرینی لشکر ۸ نجف اشرف را در عرصه‌ نبرد با صدامیان، باید مرهون هوش، تدبیر، شجاعت و قدرت فرماندهی وی( شهید کاظمی) دانست».

نوزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴ (سالروز آغاز عملیات کربلای ۵) حاج احمد پس از سال‌ها به آرزوی دیرینه خود ( شهادت )رسید و و در شهر مهدی باکری (ارومیه) اجر تلاش‌های بی‌وقفه خود را از خدای بزرگ گرفت. “و من یخرج من بیته مهاجرا الی‌الله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی‌الله”.

  نویسنده

وحید شعبان نژادیان