کاهش ساختمان‌های ناایمن/ اخذ دستور قضایی برای پلمب ۷ مرکز مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹ ساختمان ناایمن داریم گفت: تاکنون برای ۷ مرکز دولتی و تجاری برای پلمب دستور قضایی اخذ شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، نشست خبری قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات […]

کاهش ساختمان‌های ناایمن/ اخذ دستور قضایی برای پلمب ۷ مرکز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹ ساختمان ناایمن داریم گفت: تاکنون برای ۷ مرکز دولتی و تجاری برای پلمب دستور قضایی اخذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، نشست خبری قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدی در ابتدای این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان بر ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای ایجاد فضای امن در شهر تاکید کرد و گفت: رویکرد ما در بودجه سال ۱۴۰۲ آموزش و پیشگیری است. نباید بگذاریم اتفاقی مانند پلاسکو رخ دهد و باید از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنیم. بر همین اساس، برای آموزش شهروندی و پیشگیری ردیف در بودجه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: همه بخش‌های کشور از موضوع ایمنی در اماکن خود غافل شده‌اند. در کدام دانشگاه ما رشته مهندسی حریق تدریس می‌شود؟ قطعاً باید فارغ‌التحصیلانی داشته باشیم که بتوانند در این حوزه فعالیت کنند. در سازمان آتش‌نشانی بیش از دو هزار نفر کسری نیرو داریم.

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم این است که آموزش شهروندی کمرنگ است و باید به این مطلب پرداخته شود تا خروجی آن کاهش آسیب‌ها باشد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی خط قرمز ماست، اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به آنجا مراجعه می‌کنند که بیمار هستند و اگر حادثه آتش سوزی رخ دهد رنج این افراد ۱۰ برابر می‌شود و تمرکز ما روی این مراکز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: موضوع بعدی مدارس و مراکز آموزشی ما هستند که یکی از نقاط هدف ما در این دوره است که به آن می‌پردازیم و مورد بعدی مراکز تجاری و بازار است که مورد توجه ویژه است.

وی با اشاره به تردد روزانه دو میلیون نفر از مترو عنوان کرد: کمیسیون مجزایی برای مترو گذاشته‌ایم تا اگر اتفاقی در مترو رخ داد قدرت مدیریت بحران داشته باشیم.

محمدی گفت: تا قبل از این ارتباط رادیویی زیر زمین با روی زمین نداشتیم و در حال حاضر آغاز شده و تا شش ماه آینده کل مترو با روی زمین ارتباط خواهد داشت تا در موقع خطر قدرت کنترل و فرماندهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشکده علمی و کاربردی برای اولین بار امسال رشته مهندسی حریق را پذیرش کرد، گفت: تقریباً هفت هزار نفر از مهندسان سازمان نظام مهندسی را آموزش دادیم تا زمانی که به ساختمان‌ها وارد می‌شوند بتوانند در خصوص مسائل ایمنی اقدامات بیشتری انجام دهند.

محمدی اظهار کرد: در سال جاری هدفگذاری شده تا یک میلیون نفر از شهروندان را آموزش شهروندی دهیم و ظرف برنامه چهارم، حدود پنج میلیون نفر از شهروندان آموزش‌های لازم را خواهند دید.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای خرید و ارتقا تجهیزات آتش نشانی مناقصه داشته‌ایم، اذعان کرد: تا پایان سال دو ایستگاه جدید به ایستگاه‌های ما اضافه خواهد شد و یک ایستگاه نیز در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

محمدی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی با مساعدت شهردار سالانه ۲۰۰ نفر مجوز جذب برای ورود به سازمان داریم تا بتوانیم کادر نیروی انسانی را تکمیل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۶ خانم آتش نشان در حال گذراندن دوره‌های تخصصی هستند و تا پایان سال وارد ایستگاه ۷۷ در ستارخان خواهند شد و در مأموریت‌ها از این همکاران استفاده خواهند شد.

محمدی در ادامه و در خصوص وضعیت بازار گفت: با توجه به تردد روزانه چند میلیون جمعیت، بازار تهران یکی از نقاط حساس هدف ماست و خودروهای مخصوصی را تهیه کردیم و موتورهای چهار چرخی که مخصوص تردد در معابر بازار است، تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران عنوان کرد: با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و دادستانی دو هفته یکبار با حضور عوامل مرتبط جلسه داریم و ساماندهی کابل‌های برق بازار شروع شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه تردد در آنجا سخت است شیرهای هیدرانت آتش نشانی را به بازار انتقال دادیم و ماشین‌های امدادی آتش نشانی در بازار تا زمانی که مردم حضور دارند، مستقر خواهند بود.

محمدی با بیان اینکه بازار گل محلاتی و بازار گل امام رضا دو بازاری است که در آنجا مشکل داریم، اذعان کرد: در خصوص بازار گل محلاتی پرونده در دستگاه قضائی است و قرار است آنجا تملک شود و مرکزی برای بازار گل باشد.

وی افزود: در حال حاضر به هیأت امنای آنجا دستورالعمل ارائه شده و آموزش‌های لازم داده شده و بنا شد برای بازار گل امام رضا دستور قضائی پیگیری شود تا تعیین تکلیف شود.

محمدی در ادامه گفت: در خصوص ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران به صورت روزانه اکیپ‌های ما در شهر تهران بازرسی می‌کنند و تاکنون ۳۳ هزار پلاک را بررسی و دسته بندی کردند