سوریه اکنون مقاوم و سرافراز ایستاده است رئیس جمهور گفت:۱۲ سال از جنایات هولناک آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و دست پروده‌های آنان می‌گذرد، اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در حرم حضرت زینب (س) گفت: سلام بر همه […]

سوریه اکنون مقاوم و سرافراز ایستاده است

رئیس جمهور گفت:۱۲ سال از جنایات هولناک آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و دست پروده‌های آنان می‌گذرد، اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در حرم حضرت زینب (س) گفت: سلام بر همه شهدای اسلام در طول تاریخ، سلام بر شهدای سوریه، لبنان، ایران، عراق و همه کسانی که به نام حسین و به نام ثارالله به شهادت رسیدند و برای اعتلای کلمه حق خون مطهرشان بر زمین ریخت. سلام بر همه جانبازان و ایثارگران که برای خدا و مبارزه با ستم و استکبار با همه وجود در مقابل مستکبران ایستادگی کردند وسلامت شان را از دست دادند و امروز در کسوت مقدس جانبازی و ایثارگری قرار دارند.

وی افزود: دشمنان ۱۲سال ظلم کردند، امپراتوری رسانه‌ای در جهت جنگ روانی فعال بود، کشتار کردند، خانه‌ها را ویران کردند، کودکان را کشتند و ۱۲ سال از جنایات هولناک آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و دست پروده‌های آن‌ها تکفیری‌ها و داعش می‌گذرد، اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است. ننگ ابدی برای دشمنان اسلام و عزت و افتخار برای مجاهدین راه خدا.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: در کنار این صفحه جنایت بار و جریان ۱۲ ساله، یک صفحه نورانی قرار دارد و آن صفحه مقاومت، ایستادگی و دلدادگی به خداست، عشق به اهل بیت و عصمت و طهارت و دفاع از حرم حضرت زینب و رقیه است، صفحه ایستادگی در مقابل دشمنان خداست.

مقام معظم رهبری شرایط را خوب شناختند و جنس این حرکت را صهیونیستی و آمریکایی دانستند
وی همچنین بیان کرد: زمانی که جریان تکفیری آغاز شد، سوریه و عراق مورد تهاجم قرار گرفتند، برخی جریان را خوب نشناختند، موضع گیری درست نکرده و شرایط را درست تحلیل نکردند، مقتدای با بصیرت ما مقام معظم رهبری شرایط را خوب شناختند و جنس این حرکت را صهیونیستی و آمریکایی دانستند و اینکه ولو افراد این جریان به ظاهر اسم خود را مسلمان بگذارند، اما این همه جنایت هولناک به دست مسلمان نمی‌تواند سر بزند، درست تحلیل فرمودند و هدایت کردند و در جهان اسلام انسجام و وحدت ایجاد کردند.

حجت الاسلام رئیسی افزود:‌من به نوبه خودم و از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه از دولت و ملت سوریه بخاطر ایستادگی و مقاومت و بخاطر امتیاز بزرگ پیروزی در این عرصه تقدیر و تشکر می‌کنم حقیقتا آقای بشار اسد و دولت و ملت سوریه با بصیرت در مقابل این فتنه ایستادگی کردند و باید این ایستادگی و مقاومت ۱۲ ساله مورد تقدیر و تحسین قرار بگیرد.

وی خطاب به مردم سوریه، گفت: مقاومت شما و مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونسیتی، شرایط را به نفع جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونسیتی رقم زده است.

رئیس‌جمهور افزود: فلسطین مقاوم در انتفاضه اول، دوم، سوم و چهارم، آنچنان شرایط را تغییر داد که حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه کار را به جایی رساند که امروز رژیم صهیونسیتی از همیشه ضعیف‌تر است و مجاهدان از همیشه قوی‌تر ظاهر شدند.

رئیسی در ادامه اظهار کرد: ابتکار عمل به دست مجاهدان راه خدا و میدان‌داران فلسطینی و مجاهدان راه قدس است و رژیم صهیونسیتی بسیار آسیب‌پذیر است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: به شما مردان و زنان مقاوم عرض می‌کنم سوریه ۱۲ سال ایستادگی کرد و پیروز شد و امروز ما جشن پیروزی را کنار حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) برگزار می‌کنیم. بدانید سوریه به دست توانمند شما ساخته خواهد شد و همه خرابی‌ها به بنا‌های ماندگار تبدیل خواهد شد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: یقین بدانید همچنانکه جمهوری اسلامی ایران در دوران سخت کنار شما بود در دوران بازسازی هم در کنار شما خواهد بود. این ارتباط یک ارتباط سیاسی و دیپلماسی و معمولی دو کشور نیست بلکه یک ارتباط قلبی بین دو ملت است. ارتباط راهبردی بین دو دولت عمیق است و هرگز این ارتباط و اخوت و برادری گسستنی نیست و نخواهد بود.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط ما دیپلماتیک نیست، ارتباط قلبی بین دو ملت و ارتباطی راهبردی میان دو دولت است و این ارتباط و برادری گسستنی نخواهد بود. این وعده الهی است که هاِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم