وضعیت پرونده های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب، قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان سقز ضمن تقدیر از ساماندهی شعب قضایی این شهرستان بر صدور آرای قضایی متقن و مستدل توسط قضات استان تاکید کرد. به گزارش […]

وضعیت پرونده های بلاتکلیف با جدیت مشخص شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب، قضات و کارکنان اداری دادگستری و شورای حل اختلاف شهرستان سقز ضمن تقدیر از ساماندهی شعب قضایی این شهرستان بر صدور آرای قضایی متقن و مستدل توسط قضات استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در این دیدار حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت:خداوند متعال در طول سال عنایت ویژه ای به بندگان خود دارد اما در سه ماه رجب ، شعبان و رمضان فرصت استثنایی برای انس با خداوند و جذب فیوضات الهی برای انسان بوجود می آید که استفاده از آن سبب آمرزش و مغفرت می شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن اشاره به راهپیمایی باشکوه مردم در روز ۲۲ بهمن تصریح کرد: مردم با شرکت گسترده در این راهپیمایی به خوبی ثابت کردند که دشمنی و خباثت دشمنان نظام اسلامی ره به جایی نخواهد برد و دوباره تیر دشمنان انقلاب به سنگ خورد.

وی وضعیت دادگستری شهرستان سقز را منظم ، مرتب و سامان یافته توصیف کرد و افزود:کاهش موجودی پرونده ها و متعارف شدن شعب در دادگستری سقز سبب شده تا رضایتمندی مردم از دادگستری به شکل قابل توجهی ارتقا یابد و اطاله دادرسی کاهش یابد
حجت الاسلام حسینی کاهش موجودی پرونده ها در دادگستری سقز را فرصت بسیار مناسبی برای قضات در جهت صدور آرای متقن دانست و افزود: قضات باید با مطالعه علمی به روز سعی کنند آرای مستدل و متقن صادر کنند که این موضوع مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه است.

وی همچنین بر لزوم مشخص شدن وضعیت پرونده های بلاتکلیف و تکریم ارباب رجوع در حوزه های قضایی استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : درخواست های زندانیان باید خارج از نوبت توسط قضات رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نرخ صلح و سازش در شهرستان سقز را پایین تر از میانگین کشوری ذکر کرد و افزود : میانگین کشوری صلح و سازش ۴۰ درصد است که می طلبد تا قضات و کارکنان شورای حل اختلاف سقز در این راستا تلاش و اهتمام بیشتری در جهت مصالحه و ایجاد سازش میان مردم داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی از اضافه شدن کارکنان اداری جدیدالاستخدام در روزهای آینده به دادگستری سقز خبر داد و افزود: با توجه به کمبود شدید فضای فیزیکی در این حوزه قضایی ، مدیریت دادگستری کل استان با جدیت پیگیر تامین اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید دادسرای عمومی و انقلاب سقز است.

همچنین در ابتدای این جلسه، معاونین رئیس کل دادگستری استان کردستان مطالبی را در خصوص حوزه قضایی سقز بیان داشته و نمایندگانی از قضات ، کارکنان اداری و شورای حل اختلاف سقز به بیان نقظه نظرات و مشکلات خود پرداختند.