توهین می‌کنند و نامش را می‌گذارند آزادی بیان نامی زیبا و رشک برانگیز که البته ذات آن با نمای بیرونی آن متفاوت است.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،در معنای تحت الفظی آزادی بیان یعنی اینکه هر فرد بدون ترس و واهمه بتواند عقاید خود را بیان کند. موضوعی که در مقدمه اعلامیه جهانی […]

توهین می‌کنند و نامش را می‌گذارند آزادی بیان نامی زیبا و رشک برانگیز که البته ذات آن با نمای بیرونی آن متفاوت است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،در معنای تحت الفظی آزادی بیان یعنی اینکه هر فرد بدون ترس و واهمه بتواند عقاید خود را بیان کند. موضوعی که در مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز آمده و در آن نوشته شده است که ظهور دنیایی که در آن افراد بشر در «بیان عقیده» آزاد و از ترس فارغ باشند، بالاترین آرمان بشری است.

فرانسه مدعی ژست حقوق بشر

حالا فرانسه به عنوان سردمدار این واژه زیبا در دنیای غرب در تلاش است تا هر اقدامی را با ژست آزادی بیان توجیه کند. هر اقدامی البته در چهارچوب دلخواه غرب؛ برای مثال اگر در سال ۲۰۱۵ نشریه ابدو شارلی فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توهین کند آزادی بیان است و یا همین اواخر اگر مقامات ما را مسخره کند در زمره آزادی بیان تلقی میشود, اما اگر در سال سال ۲۰۰۹ میلادی «موریس سینه» کاریکاتوریست همین نشریه کاریکاتور ازدواج «جان سارکوزی» فرزند «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور اسبق فرانسه با «جسیکا دارتی» دختر یهودی را بکشد که با انگیزه پول به دین یهودیت گرویده بود، در نهایت مجبور می‌شود استعفا دهد.

و یا اگرمیکل آنژ فلوری عکس امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را در شمایل آدولف هیتلر، نقش کند محاکمه خواهد شد و یا اگر در سال ۱۹۹۸ روژه گارودی، فیلسوف فرانسوی کتابی در نقد هلوکاست بنویسد محکوم می‌شود.

آزادی در بیان فرانسوی؛ توهین به سایرین آزاد اما به غرب محکوم !

جمجمه مبارزان الجزایری در زمره افتخارات فرانسه

روح الله مدبر کارشناس مسائل سیاسی در این باره توضیحاتی را برای باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرده و گفته است: رژیم فرانسه در طول تاریخ چه در زمانی که قدرت استعماری داشت و در آفریقا حضور داشت و چه در شرایط فعلی ثابت کرده است که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر است؛برای مثال همین الان ما در پاریس موزه‌ای داریم که در آن جمجمه مبارزان الجزایری که در برابر استعمار فرانسوی‌ها ایستاده بودند نگه داشته میشود و این مصداق بارز جنایاتی است که فرانسوی‌ها در حق مردم الجزایری و آفریقایی تبار انجام دادند.

وی ادامه داد: همین الان در جای جای آفریقا اثراتی را شاهد هستیم از جنایاتی که ارتش فرانسه در آن زمان انجام دادند در دوران معاصر هم شاهد نقض مکرر حقوق بشر توسط فرانسه در برابر مهاجرانی هستیم از مسلمانان که به فرانسه مهاجرت کردند و هتاکی‌های متعددی که فرانسه به دین مبین اسلام و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) انجام داده است .اینها همه موید این است که فرانسه رویکردی که در زمینه حقوق بشر دارد دروغین است، زیرا در فصل اول اعلامیه حقوق بشر اعلام شده که آزادی بیان به معنی هتک حرمت و توهین به ادبیان الهی و تحریک عواطف پیروان ادیان الهی نیست و این اقدامی که فرانسه انجام میدهد حتی با این اعلامیه نیز مغایراست.