یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشور روز چهارشنبه بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۳ میلیارد دلار را اعلام خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازخبرگزاری فارس منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گفتند که دولت آلمان از متحدان اصلی آمریکا و عضو ناتو قصد ارسال کمک‌های […]

یک مقام آمریکایی خبر داد که این کشور روز چهارشنبه بسته کمک‌های نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۳ میلیارد دلار را اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل ازخبرگزاری فارس منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گفتند که دولت آلمان از متحدان اصلی آمریکا و عضو ناتو قصد ارسال کمک‌های تسلیحاتی بیشتری به اوکراین در حال نبرد با روسیه را دارد.

یک منبع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفت، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه گفته که آلمان قصد دارد تسلیحات بیشتری به ارزش بیش از  ۴۹۸.۵۵ میلیون دلار به اوکراین تحویل دهد.

گفته می‌شود که آلمان قصد دارد سه سامانه دفاع هوایی دیگر از نوع «آیریس تی»، ۱۲ خودروی زرهی، ۲۰ موشک‌انداز، مهمات نقطه زن و سامانه‌های ضد پهپاد را به اوکراین ارسال کند.

این منبع گفت که این تسلیحات در سال ۲۰۲۳ و احتمالاً زودتر تحویل اوکراین خواهد شد. این امر قرار است مورد تایید کمیته بودجه پارلمانی آلمان قرار گیرد