در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و باهمت بسیج رسانه صورت گرفت

رسانه رکن مردم سالاری است/رسالت خبرنگاران رسالتی نورانی است/ مرز مطالبه گری وتخریب مرز نازکیست

استاندار کردستان با بیان اینکه، رسانه رکن مردم سالاری و شاخص تعیین کننده. در زمینه معرفی موفقیتهاست، گفت: لغزش قلم و انعکاس سخنان نادرست از ساحت خبرنگار تراز انقلاب دور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان. اسماعیل زارعی کوشا در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه. شامگاه روز شنبه در سالن آمفی تاتر بنیاد حفظ آثار استان کردستان برگزار شد. اظهار داشت: در تعریف رسانه ملی تراز انقلاب اسلامی باید به این نکته توجه کنیم. که بسیاری از ساختارها بین ما و کشورهای دیگر مشترک است. از جمله نهادهای امنیتی، نهادهای نظامی و رسانه، اما آن چیزی که وجه تمایز جمهوری اسلامی با همه دنیا است این است. که ما در چارچوب دین و شریعت فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه رسانه تراز انقلاب، هدف ابزار را توجیه نمی‌کند. وی افزود: این ارزش بزرگ کار رسانه‌ای خبرنگارانی است. که در گستره جمهوری اسلامی متعهدانه کار می کنند.

وی گفت: شهادت می دهم. مجموعه خبرنگاران در کردستان. جزو دلسوزترین خبرنگاران کشور محسوب می‌شوند.

زاذعی کوشا گفت: رسانه ها در عین توانمندی و رویارویی با کارزار رسانه ای در دنیا، از چارچوب دین و شریعت خارج نمی شوند. و این هنر امام ماست که در دفاع مقدس و تنگناهایی که ما با دنیا طرف بودیم هیچگاه از چارچوب عدول نکرد.

وی با بیان اینکه کار رسانه ای در چارچوب دین و قانون هنر رسانه انقلابی است. وی اضافه کرد: اصحاب رسانه آنچنان باید با توانمندی کار خود را انجام دهد که موثر باشد. و رسانه های دشمن را ناکارآمد کنند و شکست دهند و این کار را هم در بسیاری از صحنه ها انجام داده اند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه آرمان مقدسی داریم که در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت. و بعد از آن فرهنگ شد، افزود: سال گذشته، کردستان. کانون توجه دشمنان برای اغتشاشات بود. و با برنامه ریزی خاص و نقطه زنی در صدد بودند تا اقشار از انقلاب رویگردان شوند. و در این میان، خبرنگاران به عنوان افراد شناخته شده، در نوک حملات قرار داشتند.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از همراهی رسانه‌ها که در شرایط سخت و پرخطر نسبت به پوشش برنامه‌ها و رویدادها همت می‌کنند. رسانه‌ها و مطبوعات را رکن مهمی در توسعه استان عنوان کرد. و گفت: دشمن برای اینکه در کردستان موفق شود و دشمنی های خود را پیش ببرد نقشه های بسیاری کشیده بود. اما رسانه های کردستان بدون ترس و واهمه و در کمال تعهد و مسئولیت پذیری پای کار بودند. و موفق شدند و امروز هم اعلام می کنیم که دشمنی که برای استان ما طراحی ها کشیده بود را شکست دادیم.

زارعی کوشا تاکید کرد: رمز موفقیت، وفاق است و هرکسی آن را خدشه دار کند. به مسیر موفقیت این استان لطمه وارد کرده است لذا نقش رسانه در جامعه امروز بسیار تعیین کننده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان: رسالت خبرنگاران رسالتی نورانی است


 
سردار امان‌الله گشتاسبی نیز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: امروز رسالت بزرگی که بر دوش اصحاب رسانه است بازتاب و تبیین و اقدامات و تلاش هایی است که این نظام مقدس طی سالها خدمت به مردم به سرانجام رسانده است.
 
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: خبرنگاران ما امروز توانسته اند در مقابل همه هجمه ها و شیطنت های جبهه کفر بایستاند و حقانیت این نظام مقدس را در جهان طنین انداز کنند.
 
سردار گشتاسبی گفت: امروز همه ما تکلیف داریم که در مقابل خون شهدا و امامین انقلاب ادای دین کنیم و عملکرد خوبی از دستاورد های این انقلاب ارائه نماییم.
 
وی افزود: ما باید تمام تلاش خود را برای سربلندی این نظام در تریبون رسانه به سرانجام برسانیم چرا که دشمن امروز با جنگ نرم و امپراطوری رسانه ای که در اختیار دارد در تلاش است تا چیزی غیر از واقعیت در مورد این نظام به جهان نشان دهند که وظیفه یک رسانه و یک خبرنگار این است که با قلم خود مانند سلاحی در مقابل این دشمنان بایستند.

 وی افزود: رسالت خبرنگاران رسالتی نورانی است که راه این انقلاب را بر همگان روشن می کند.
ایشان خاطر نشان کردند: امروز نظام جمهوری اسلامی الگویی برای جهانیان است پس باید تکلیف و رسالت خود را در مقابل این نظام جامعه عمل بپوشانند.
 

رئیس بسیج رسانه استان کردستان: مرز مطالبه گری و تخریب مرز نازکی است

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان. وی گفت: رسالتی که از اصحاب رسانه انتظار می رود رسالتی است مبتنی بر مطالبه گری درست. نقد منصفانه همراه با بیان خدمات نظام که این نوع مطالبه گری منجر به پیشرفت و توسعه خواهد بود 
حجت رشیدی اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه رسالت خود را در حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای می‌داند. که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال فعالیت هستند

وی با بیان اینکه چتر حمایت بسیج رسانه برای همه خبرنگاران بسیجی و غیربسیجی باز است. وی افزود: رسالتی که از اصحاب رسانه انتظار می رود. رسالتی است مبتنی بر مطالبه گری درست، نقد منصفانه همراه با بیان خدمات نظام. که این نوع مطالبه گری منجر به پیشرفت و توسعه خواهد بود.

رییس سازمان بسیج رسانه کردستان خاطر نشان کرد: مرز مطالبه گری و تخریب مرز نازکی است. و اگر شخصی که دارای رسانه است. مطالبه گری خود را به دور از شان رسانه بیان نماید، چه بداند و چه نداند مرتکب تخریب می‌شود. و آسیبی در کف جامعه و در قلب مردم ایجاد می‌کند که بذر یاس و ناامیدی را می‌کارد

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه بر امیدافرینی واقعی همراه با بیان خدمات دارند. و باید بدانیم هم اکنون دشمن در تلاش است تا مردم را نسبت به نظام اسلامی دلسرد کنند. و رسالت ما در برابر این هجمه دشمنان رسالتی مطالبه گرانه مبتنی بر انتقاد دلسوزانه است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان:

خبرنگار در تراز انقلاب خبرنگاری است که آمال و آرزو و اهداف حضرت امام و فرامین نجات بخش مقام معظم رهبری. و همه خیرخواهان این مرز و بوم را به افکار عمومی مخابره کند.

حجت‌الاسلام طه توکلی نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی خبری تکان دهنده. در عصری بود که موازنه قدرت و استراتژیک را در کمال ناباوری تغییر داد. وی اظهار داشت: در روزهایی که مکاتب غربی چنان عمل می‌کردند. و معادلاتی را رقم می‌زدند که دین نمی‌تواند جوابگوی دنیای بشریت باشد. دیدیم که حضرت امام راحل این معادلات را تغییر دادند. آنگونه که امروز مؤلفه‌های بشری را ما به دنیا صادر می‌کنیم و خدا را شاکریم که خبر پیروزی انقلاب اسلامی برای جهانیان منتقل شد.

وی افزود: دشمنان اسلام در آن شرایط هیچ جایگاه و روزنه‌ای به نام دین نگذاشته بودند. و این پیرجماران بود که افکار و دلها را تغییر دادند. و به تعبیر میشل فوکو با رهبری بی بدیل حضرت امام به عنوان مولفه قدرت انقلاب اسلامی، تحولی عظیم را در جهان رقم زدند.

به تعبیر میشل فوکو

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطر نشان کرد: امام راحل ناملایمتی ها را تحمل کردند و مصیبت ها را تحمل کردند. و باطل را کنار زدند و حق که اصالت دارد را ماندگار کردند.

به گفته وی ایران اسلامی ما قبل از انقلاب حیات خلوت کمپانی‌ها بود. و به محل و بستری تبدیل شده بود. برای به یغما بردن منابع ملی که حتی در فیش حقوقی غربی ها نیز آیتم حق توحش را ایجاد نموده بودند.

توکلی ادامه داد: به تعبیر کارشناسان و مدیران استراتژیک، ایران اسلامی جایگاه شش را در منطقه خاورمیانه دارد. و خداوند منابع نفتی، ذخایر و منابع و معادن و در کنار آن اقوام را به عنوان فرصتی طلایی به این سرزمین ارزانی داشته است

انقلاب اسلامی



وی تصریح کرد: ما در مقابل ایادی شرق و غرب گفتمان دینی و حاکمیت دینی را احیا نمودیم. و این رویداد عظیم به نام انقلاب اسلامی رقم خورد

حجت الاسلام توکلی باطل السحر تحریف ها را تببین دانست. و افزود: خبرنگار در تراز انقلاب خبرنگاری است که آمال و آرزو و اهداف حضرت امام و فرامین نجات بخش مقام معظم رهبری. و همه خیرخواهان این مرز و بوم را به افکار عمومی مخابره کند

وی بیان داشت: ما وظیفه داریم روایت ها را به نحو احسن مخابره کنیم تا بتوانیم برای انقلاب اسلامی اصحاب و یاران وفادار ایجاد کنیم.

در دو بخش پایانی این مراسم از پوستر نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر رونمایی شد. و از سه نفر بانوان خبرنگار در حوزه عفاف و حجاب و خبرنگاران خبرگزاریهای برتر تجلیل و تقدیر شد.