رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، با اشاره به تأثیر گذاری سرعت در شدت خطرات و حوادث ترافیکی،این عامل را یکی از پارامتر های بسیار مهم در ایمنی ترافیک عنوان کرد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: سرعت یکی از پارامترهای بسیار […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، با اشاره به تأثیر گذاری سرعت در شدت خطرات و حوادث ترافیکی،این عامل را یکی از پارامتر های بسیار مهم در ایمنی ترافیک عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: سرعت یکی از پارامترهای بسیار مهم در ایمنی ترافیک است که بی توجهی به آن و عدم رعایت سرعت مطمئنه، یکی از عوامل مهم در بروز سوانح ترافیکی به شمار می آید.
وی افزود: واکنش رانندگان در برابر حوادث جاده ای و شرایط ترافیکی مختلف دارای زمانی مشخص و طبیعی می باشد بنابراین در سرعت های بسیار بالا، راننده از دادن واکنش مناسب به هنگام مواجهه با خطر ناتوان خواهد بود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: افزایش سرعت علاوه بر بالا بردن خطر تصادف، بر شدت ضایعات انسانی ناشی از سوانح ترافیکی نیز تاثیر گذار است. بدیهی است با افزایش سرعت، مسافت مورد نیاز برای توقف وسیله نقلیه نیز افزایش می یابد و باتوجه به این که سرعت واکنش راننده نیز محدود است، بنابراین در صورت وقوع تصادف، شدت آن نیز افزایش می یابد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در سرعت های بالا در اثر برخورد با سایر کاربران ترافیک نظیر عابر پیاده نیز شدت تصادف و درنتیجه احتمال مرگ عابر پیاده افزایش قابل توجهی می یابد. برخورد با عابر با سرعت های بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، آسیبهای وارده به وی را تا حد چشم گیری بالا می برد و برخورد با سرعت های بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، احتمال مرگ عابران را به میزان زیادی افزایش می دهد.
سرهنگ محمدی در پایان در توصیه ای به شهروندان خاطرنشان کرد: منظور از رانندگی با سرعت مطمئنه تنها رانندگی با سرعت های پایین نمی باشد بلکه در مواردی نیز حرکت با سرعتهای بسیار پایین اشتباه است و میتواند خطراتی برای راننده و دیگر خودرو های عبوری ایجاد کند.