کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از صاحبان آگهی سایت دیوار رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که از صاحبان آگهی سایت دیوار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان […]

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از صاحبان آگهی سایت دیوار

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که از صاحبان آگهی سایت دیوار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ حسین تُرکیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت متصدی یک واحد صنفی سوپرمارکت مبنی بر کلاهبرداری از وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد مال باخته مشخص شد وی کلیه اجناس و اقلام سوپر مارکتی خود را جهت فروش ویژه در سایت دیوار، آگهی کرده بود که پس از چند روز فردی با وی تماس گرفته و خود را به عنوان مدیرعامل یک شرکت معرفی و پس از توافق بر سر قیمت اجناس به همراه ۲ نفر دیگر به مغازه وی مراجعه و کلیه اجناس را در ازای ارائه یک فقره چک به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجناس مغازه را تحویل و محل را ترک می کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: وقتی فرد شاکی برای پاس کردن چک خود به بانک مراجعه می کند مشخص می شود چک، بلامحل بوده و صاحب اصلی که در ساکن استانی دیگر است، برگه های دسته چک خود را فروخته و تا کنون چندین برگ چک به بانک برگشت خورده است.

سرهنگ تُرکیان عنوان داشت: با اظهارات فرد شاکی، تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان آغاز و سرانجام با انجام یک سری اقدامات هوشمندانه و پلیسی هویت یکی از افراد کلاهبردار شناسایی و با استعلام های بعمل آمده معلوم شد وی فردی سابقه دار و از سوی مرجع قضائی تحت تعقیب قرار دارد که نهایتاً این فرد در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما در مواجه با فرد شاکی و مدارک و مستندات ارائه شده از سوی پلیس به جرم خود معترف و عنوان کرد که پس از خریداری یک دسته چک از صاحب اصلی آن که فردی معتاد بود با همدستی ۲ نفر دیگر افرادی که در سایت دیوار برای فروش کالا آگهی داده بودند را شناسایی و در ازای ارائه چک های بلامحل اجناس را تحویل گرفته و به افراد مالخر می فروختند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ همدست دیگر متهم و کشف یک دستگاه تراکتور و یک دستگاه پیانو از مخفیگاه آنان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۱۴ نفر شاکی در این خصوص شناسایی شده که برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از آنان به این روش کلاهبرداری صورت گرفته است.

سرهنگ تُرکیان در خاتمه عنوان داشت: مابقی اموالی که متهمان از طریق کلاهبرداری به دست آورده بودند به مالخران فروخته شده بودند که پیگیری برای شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت و با تکمیل شدن تحقیقات متهمان نیز برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.