پیام هشدارآمیزی که دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود برای صهیونیست‌ها ارسال کرد، هرگونه توهم در میان اعضای کابینه جدید و افراطی رژیم اشغالگر مبنی بر تغییر معادلات درگیری با مقاومت را از بین برد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، تجربه چندین ساله در معادلات درگیری مقاومت لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی […]

پیام هشدارآمیزی که دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود برای صهیونیست‌ها ارسال کرد، هرگونه توهم در میان اعضای کابینه جدید و افراطی رژیم اشغالگر مبنی بر تغییر معادلات درگیری با مقاومت را از بین برد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، تجربه چندین ساله در معادلات درگیری مقاومت لبنان و رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان می‌دهد که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله هرگز پیام و هشداری برای دشمن صهیونیستی ارسال نمی‌کند؛ مگر در نتیجه تحولات و متغیرهایی که مستلزم اتخاذ مواضع خاص از جانب وی و فرستادن پیام‌های هشدارآمیز برای صهیونیست‌هاست.

در همین زمینه سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود که سه‌شنبه شب هفته گذشته به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» انجام داد، پیامی تهدیدآمیز به کابینه جدید رژیم صهیونیستی متشکل از وزرای فاشیست آن به ریاست بنیامین نتانیاهو، مخابره کرد با این مضمون که «مقاومت هیچ تغییری در قواعد درگیری یا نقض وضعیت موجود در محافظت از لبنان را تحمل نخواهد کرد».

روشن است که این پیام دبیرکل حزب‌الله خطاب به کابینه جدید صهیونیست‌ها بوده و به آنها اخطار داد که اجازه تغییر قواعد درگیری که از زمان جنگ جولای ۲۰۰۶ تاکنون میان دو طرف حاکم بوده را ندارند. البته این بدان معنا نیست که هر حکومت جدیدی که صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند نیازمند دریافت چنین پیام‌هایی هستند؛ اما ترکیب کابینه جدید رژیم اشغالگر و حضور وزرای فاشیست و تندرو در آن که به دنبال ایجاد تغییرات شتابان در سیاست‌های این رژیم در داخل و خارج از فلسطین هستند ایجاب می‌کند چنین پیام‌های هشدارآمیزی برای آن ارسال گردد تا توهمات و محاسبات نادرست اشغالگران را از بین ببرد.

از طرف دیگر کابینه جدید رژیم صهیونیستی با تکیه به «مترسک» اعضای افراطی خود تلاش دارد وجهه تهاجمی خود را تقویت کند. شاید این استراتژی و رویکرد راست‌افراطی‌های اسرائیل بتواند در زمینه ارعاب افکار عمومی جامعه داخلی فلسطین موفق باشد و با گذشت چند روز از تشکیل کابینه فاشیستی نتانیاهو شاهد تنش‌آفرینی‌های اعضای آن از جمله «ایتمار بن گویر» وزیر نژادپرست امنیت داخلی این رژیم هستیم که کار خود را با حمله وحشیانه به مسجدالاقصی آغاز کرد.

اما بی تردید، چنین راهبرد و روشی که کابینه افراطی نتانیاهو پیش گرفته، در مقابله با حزب‌الله کارساز نخواهد بود؛ زیرا حکومت‌های مختلف صهیونیستی با انواع رویکردهای خود به خوبی از معادلات درگیری که مقاومت لبنان از زمان جنگ جولای تاکنون ترسیم کرده آگاهند.

در شرایطی که اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی حتی هنوز فرصت لاف‌زنی علیه مقاومت را نیز پیدا نکرده‌اند، سید حسن نصرالله با اخطار درباره انجام هرگونه اقدام یا رفتار تحریک‌آمیز از جانب صهیونیست‌ها، از خلال پیامی که برای آنها فرستاد تاکید کرد که مقاومت برای مقابله با هرگونه گزینه تهاجمی احتمالی از جانب دشمن، آمادگی کامل دارد و این چیزی است که سران نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند.

اما مهمترین نکته در پیام‌های هشدارآمیزی که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود برای صهیونیست‌ها فرستاد، این است که نشان داد تعیین مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی و آغاز راهی که قرار است به استکشاف و تولید انرژی برای لبنان منجر شود، مقاومت لبنان را محدود به ملاحظاتی نمی‌کند که دشمن بتواند از این فرصت برای گسترش رفتارهای تهاجمی خود ضد لبنان در زمینه‌های مختلف استفاده کند.