پس از گذشت ۷ سال از ابلاغ قانون، برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها همچنان به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) متصل نیستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: سال ۹۴ هیات دولت در نامه‌ای به […]

پس از گذشت ۷ سال از ابلاغ قانون، برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها همچنان به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) متصل نیستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: سال ۹۴ هیات دولت در نامه‌ای به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی غیردولتی ابلاغ کرد تا تمام معاملات شان را در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت کنند.
اسماعیل نادری هدف از راه اندازی این سامانه را حمایت از خرید کالای ایرانی و پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف و سودجویی بیان کرد و گفت: براساس این ابلاغیه تمام دستگاه‌ها ملزم هستند خرید‌ها مناقصه‌ها و مزایده‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.
وی افزود: در این مدت تمام دستگاه‌های دولتی استان به این سامانه متصل شده اند به جز شهرداری مرکزی و سازمان‌های تابعه که این موضوع هیچ وجاهت قانونی ندارد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: از مجموع ۳۵۴ هزار تامین کننده کالا و خدمات سراسر کشور بیش از ۱۸ هزار تامین کننده در استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به حجم گردش نقدینگی بسیار ناچیز است.

معاون امور قرارداد‌های شهرداری اصفهان در گفت و گوی تلفنی با خبر ۲۰ سیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه شهرداری در این سامانه ثبت نام کرده گفت: آن بخشی از خرید، مناقصه و مزایده‌های شهرداری که از بودجه و منابع دولتی استفاده می‌کند از این سامانه استفاده می‌شود، ولی بخشی از خرید‌ها و مناقصه‌ها که از منابع داخلی شهرداری استفاده می‌شود، تابع قانون دیکری است.