حاج حسین یکتا از راویان دوران دفاع مقدس برای ارائه چندین سخنرانی و جلسات کاری مهمان استان کردستان خواهدبود به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حاج حسین یکتا از از روایتگران جبهه‌های دفاع مقدس برای ارائه چندین سخنرانی و جلسات کاری فردا سه شنبه ۲۶ مهرماه سال جاری در استان کردستان حضور […]

حاج حسین یکتا از راویان دوران دفاع مقدس برای ارائه چندین سخنرانی و جلسات کاری مهمان استان کردستان خواهدبود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حاج حسین یکتا از از روایتگران جبهه‌های دفاع مقدس برای ارائه چندین سخنرانی و جلسات کاری فردا سه شنبه ۲۶ مهرماه سال جاری در استان کردستان حضور خواهد یافت.

این نویسنده و شخصیت فرهنگی و مروج فرهنگ ایثار و شهادت و روایتگر جبهه های جنگ دفاع مقدس علاوه بر حضور در نشست های روشنگرانه و سخنرانی در موضوعات مختلف، با مقامات بلندپایه استانی و فرهنگی استان کردستان نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.

حاج حسین یکتا یا همان محمد حسین حسینی یکتا متولد ۱۳۴۶/۹/۶ در قم است.
حاج حسین یکتا دهه اول عمر وی از سال ۴۶ تا ۵۶ به کودکی و در قم و کوچه پس کوچه‌های خاکفرج و خیابان چهار مردان گذشت. دنیای کودکی و بازی‌هایش همسایه دیوار به دیوار بانو و حرم پر از مهربانی‌اش بود. با همبازی‌هایش از مغازه پدر تا میدان آستانه و از بازارچه شیخان تا آخر گذرخان مسابقه می‌داد و روزی چند بار این کودکانه‌ها را مشق می‌کرد.

آغاز دهه دوم عمر حاج حسین یکتا در سال ۵۶ با روزهای انقلاب رنگ هیجان به خود گرفت و پایش را به انجمن اسلامی مسجد صاحب الزمان محله خاکفرج باز کرد. شد رفیق گرمابه و گلستان جعفر، پسر آیت الله احمدی میانجی. دهه‌ای که با انقلاب شروع شود اگر با جنگ و جبهه تمام شود خیلی عجیب نیست. پسربچه‌ای که عاشق صحنه انفجار کوکتولمولوتوف بود چند سال بعد اسلحه به دوش مقابل دشمن بعثی ایستاد و در عملیات‌های والفجر ۳ و ۴، بدر، والفجر ۸ ، کربلای ۱ و ۴ و ۵ و نبرد دریا، شاهد یک شبه مرد شدن خودش و همبازی‌های دوران کودکی‌اش بود و سخت‌تر از آن شاهد پروازشان.

دهه سوم از سال ۶۶ تا ۷۶ با تلخی قطعنامه شروع شد. پایان دهه سوم با رحلت امام از آغازش تلخ‌تر بود. روزهای خداحافظی از جبهه و بازگشت به زندگی شهری. دوباره هم گام پدر به مغازه رفتن و کمک کردن. ورود به مدرسه علمیه معصومیه و چشیدن طعم طلبگی. راه اندازی گردان حضرت معصومه با همرزمانش در مدرسه. شروع فعالیت‌های فرهنگی و سفر به بعضی از کشورهای منطقه جهت ارتباط‌گیری با دیگر مسلمانان.

دهه چهارم از سال ۷۶ تا ۸۶ روزهای حضور حاج حسین یکتا در دانشگاه‌ها و روایتگری از روزهای جنگ و آغاز راه پر نورِ راهیان نور. راه‌اندازی موسسه طلایه داران نور و مجموعه‌های تابع، همچون ستاد راهیان نور شهید صیاد و شهید نادر مهدوی و شهید آوینی. سازماندهی خادمین در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس. راه‌اندازی و دبیری ستاد مرکزی راهیان نور کل کشور.

و اما دهه پنجم از سال ۸۶ تا ۹۶ گذراندن روزهای پر التهاب فتنه ۸۸ و راه‌اندازی جبهه فرهنگی انقلاب تحت عنوان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا و کمک در شکل‌گیری سازمان اوج و سراج و شبکه تلویزیونی افق. راه اندازی بنیاد کرامت امام رضا (علیه آلاف تحیه و الثناء) در آستان قدس رضوی. در نهایت راه‌اندازی جمعیت امام رضایی‌ها جهت محرومیت‌زادیی، هدایت کمک‌های خیرین و یاری‌رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی مثل زلزله و سیل.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان