ارسال ۳۰۰ اثر به پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی دبیر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی از ارسال ۳۰۰ اثر در قالب های مختلف شعری از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ «حجت الاسلام عابدین رستمی» بعد از ظهر امروز سه […]

ارسال ۳۰۰ اثر به پانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی

دبیر پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی از ارسال ۳۰۰ اثر در قالب های مختلف شعری از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ «حجت الاسلام عابدین رستمی» بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری برگزاری پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی که در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه در شهرستان قروه برگزار می شود از ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

به گفته او از ابتدای فراخوان کنگره تا زمانی که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه وجود داشت، تعداد ۳۰۰ اثر در قالب های مختلف شعری از ۲۷ استان و ۵۵ شهر کشور در این دوره از کنگره ارسال شده و به مرحله داوری رسیدند.

«رستمی» به داوران این دوره از کنگره اشاره کرد و افزود: «عبدالجبار کاکایی» و «رضا اسماعیلی» به عنوان داوران کشوری و «محی الدین آئینی» به عنوان داور بومی شهرستان جزو سه داورانی هستند که آثر پانزهمین دوره کنگره را داوری کرده اند.

او از برگزیده شدن ۶ اثر و همین طور تجلیل از چهار هیئت فرهنگی برتر در شهرستان گفت و به برگزاری نمایش آئینی و مراسم دف زنی به عنوان یک نماد فرهنگی هم در جریان این کنگره اشاره کرد.

مطابق سخنان «رستمی» در روز افتتاحیه کنگره تعدادی از شعرای شرکت کننده اشعار خود را قرائت می کنند و در روز اختتامیه هم شعرای برتر شعرخوانی خواهند داشت.

او همچنین از برگزار کارگاه شب شعر با حضور داوران قبل از برگزاری کنگره برای علاقمندان به شعر خبر داد.

دبیر این دوره از کنگره در ادامه تأکید کرد که کنگره شعر و آئین های عاشورایی استانداردها لازم را کسب کرده که به این دوره رسیده لذا می طلبد با تقویت نیازهای فرهنگی این استانداردها را افزایش داد.

«حجت الاسلام رستمی» با بیان اینکه باید تمامی اشعار شاخص ۱۴ دوره گذشته کنگره منتشر می شد، عنوان کرد: تأسف اصلی در همین است که آثار ۱۴ دوره ای که کنگره برگزار شده جایی منتشر نشده اند در حالی که باید آثار برتر و شاخص در قالب کتابچه چاپ و در کنگره های بعدی رونمایی می شدند و حتی اگر این کتاب ها می بودند می توانستیم از تفریض خود رهبری هم برای اعتباربخشی بهتر بهره ببریم.

او سپس به انتقاد از همکاری نکردن نهادهای متولی در برگزاری کنگره منجمله از نظر شتیبانی مالی پرداخت و تأکید کرد: براساس مصوبه ای که شد یکسری از نهادهای متولی تعهد کردند که حداقل از نظر مالی کنگره را حمایت کنند اما هیچ گونه همراهی و همکاری نداشتند و این درست نیست که به تعهدات خود پایبند نبودند.

«رستمی» بار دیگر با انتقاد از روال نادرست واریز بودجه برای این دوره از کنگره به حساب یک مؤسسه در سنندج، بیان کرد: وقتی کنگره خود دبیر و دبیر اجرایی و شماره حساب حقوقی جداگانه دارد و هر سال در دوره های قبل اعتبار کنگره به همین حساب حقوقی واریز شده، چرا و به چه دلیل امسال بودجه کنگره به حساب مؤسسه ای در سنندج واریز کرده اند و حتی حاضر نیست مبلغ کامل این بودجه را به کنگره برگرداند؟!

به گفته «حجت الاسلام رستمی» این مؤسسه حتی هیچ فعالیت عاشورایی ندارد لذا این اعتبار باید به حساب خود کنگره برگشت بخورد و این روال هم اصلاح شود.

پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی که در دوران کرونا به صورت مجازی و تنها در یک روز برگزار می شد دوباره به روال سابق خود برگشته و در دو روز اجرا می شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان