معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح، برنامه و راهکار احیای زاینده‌رود مشخص است و آنچه که این مهم و خواسته همگانی را به ثمر می نشاند همت و عملیات اجرایی همه دستگاه ها و مسئولان در سطح استانی و ملی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح، برنامه و راهکار احیای زاینده‌رود مشخص است و آنچه که این مهم و خواسته همگانی را به ثمر می نشاند همت و عملیات اجرایی همه دستگاه ها و مسئولان در سطح استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در اجلاس نیم روزه مدیریت منابع آب فلات مرکزی ایران که با عنوان «بدون تأخیر» از صبح امروز در حال برگزاری است، بیان کرد: بر این باور هستیم که طرح، برنامه و راهکار احیای زاینده‌رود مشخص است و آنچه که این مهم و خواسته همگانی را به ثمر می نشاند همت و عملیات اجرایی همه دستگاه ها و مسئولان در سطح استانی و ملی است.
وی با تاکید بر برخورد دستگاه قضا با مدیرانی که در این حوزه ترک فعل می کنند، ادامه داد: بر همه مدیران و مسئولان این حوزه حجت تمام شده و لازم است با اقدامات کارشناسی شده با احیای زاینده‌رود کام مردم اصفهان شیرین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: طی چند ماه گذشته با حضور و دغدغه مندی همه مدیران و مسئولان استان و سطح ملی که در جلسات متعددی شرکت داشتند؛ جریانی آغاز شد و طی آن قرارگاه آب کار خود را شروع کرد. همچنین با حضور تمامی ذی نفعان تلاش شد تمام مطالعات گذشته و همه مطالعات داخلی و خارجی که در حوزه آب انجام شده بود مورد بررسی قرار بگیرد.
دکتر زینلیان ادامه داد: از طرفی اقدامات خوبی که در وزارت نیرو انجام و طرح هایی که در دانشگاه های مختلف بعنوان پایان نامه ارائه شده بود، در یک دوره فشرده مورد بررسی قرار گرفت. البته که در گذشته نیز اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده بود اما سوالی در ذهن همگان بود؛ آن هم اینکه چرا حرف های خوب عملیاتی نشده است و بر مشکلات افزوده می شود؟
وی اظهار کرد: این مسیر تا دی ماه ۱۴۰۰ به طول انجامید و نهایتاً این جریان به ارائه بسته راهکار اولیه احیای زاینده‌رود منجر شد و این بسته به مجلس شورای اسلامی، مرکز بررسی های استراتژیک و مجمع تشخیص مصلحت ارائه و بازخوردها اخذ گردید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: پس از طی این مراحل با دانشگاه های مختلف مکاتبه انجام شد و نهایتا پایان سال ۱۴۰۰ این برنامه آغاز گردید البته به موازات آن وزارت نیرو تلاش های شایسته ای داشت که امیدوار هستیم در همانگونه که مشکل آب در سایر استان ها مطرح و حل شده است؛ این بار نوبت به زاینده‌رود رسیده باشد.
دکتر زینلیان با اشاره به اینکه بسته راهکارهای احیای زاینده‌رود در پنج محور اساسی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: کاهش مصارف مجاز، حذف مصارف غیرمجاز، تأمین منابع جدید آب باتوجه به مشکلاتی که در گذشته ایجاد شده است، کیفیت آب و معیشت و اقتصاد مردم استان پنج محور اساسی بسته راهکارهای احیای زاینده‌رود هستند.
وی اضافه کرد: در همین راستا ۲۱ کارگروه تشکیل شد که محور تمامی این کارگروه ها دستگاه های اجرایی و ثمن ها از جمله اتاق بازرگانی بعنوان نماینده بخش خصوصی بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم اصفهان در خصوص بحث نجات محیط زیست است؛ از این رو می طلبد که خروجی مطالعات سازمان محیط زیست به سمع و نظر مردم برسد. از طرفی به نظر می رسد نحوه و نوع مطالعات بایستی تغییر کند تا حداقل پاسخگویی را به مردم و تغییر در روند اجرایی کشور را شاهد باشیم.
دکتر زینلیان تصریح کرد: با نگاه ویژه استاندار اصفهان بیشترین تخصیص استانی از منابع بسیار محدود موجود به بحث محیط زیست در اصفهان رقم خورده است و تا جایی که امکان بود؛ نه در گفتار بلکه در عمل محیط زیست در اولویت قرار گرفته است که این امر نوید می دهد روزهای روشنی در انتظار محیط زیست استان باشد.