به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از ایمنا/ در جریان وقوع سیل در استان اصفهان، ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی به چهار هزار هکتار از اراضی زراعی، ۵٠ هکتار باغات، ۵۰۰ کلنی زنبور عسل، ۳۰ واحد دام و طیور، ١٠ واحد پرورش ماهی و قنوات و استخرهای ذخیره آب و کانال‌های کشاورزی، […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از ایمنا/ در جریان وقوع سیل در استان اصفهان، ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی به چهار هزار هکتار از اراضی زراعی، ۵٠ هکتار باغات، ۵۰۰ کلنی زنبور عسل، ۳۰ واحد دام و طیور، ١٠ واحد پرورش ماهی و قنوات و استخرهای ذخیره آب و کانال‌های کشاورزی، وارد شد.

در پی بارش‌های اخیر و جاری‌شدن سیلاب در استان، شش هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است؛ این خسارت‌ها شامل چهار هزار هکتار از اراضی زراعی، ۵۰ هکتار باغات، ۵۰۰ کلنی زنبور عسل، ۳۰ واحد دام و طیور، ۱۰ واحد پرورش ماهی و نیز قنوات، استخرهای ذخیره آب و کانال‌های کشاورزی می‌شود.
منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در پی فعالیت سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل، خساراتی به ۱۸ شهرستان استان وارد شد.
وی افزود: خسارت‌هایی به ۹۸ کیلومتر از راه‌های روستایی و جاده‌ای، ۶۱ دستگاه ابنیه فنی و پل‌ها، ۲۱۳ کیلومتر از ایل‌راه‌های عشایری، هزار و ٢٢٠ رأس دام و ۸۷۰ چادر عشایری وارد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت وارد آمده بر ٧۵٠ واحد مسکونی در ١٨ منطقه استان تصریح کرد: از این تعداد ۲۵۰ واحد روستایی نیاز به بازسازی و مابقی نیازمند تعمیر اساسی است.
شیشه‌فروش افزود: امروز همچنین بارش‌های پراکنده رگباری و جریان سیل در جاده کمشچه به اردستان گزارش شد که تردد خودروها در این مسیر توسط عوامل پلیس راه و راهداری صورت گرفت.