وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به تایباد گفت: تایباد به لحاظ تاریخی همیشه جزو مناطق با برکت کشور بوده است، همگرایی بین مردم دو سوی مرز همیشه بوده و برای تقویت آن آمادگی داریم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به تایباد گفت: تایباد به لحاظ تاریخی همیشه جزو مناطق با برکت کشور بوده است، همگرایی بین مردم دو سوی مرز همیشه بوده و برای تقویت آن آمادگی داریم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: شهرستان تایباد ظرفیت های کم نظیری برای توسعه در حوزه های مختلف دارد و استعداد بالای منابع انسانی، وحدت و همدلی و … در این شهرستان مایه مباهات کشور است و امنیت بالای این شهر، آن را به یک شهرستان ویژه تبدیل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تایباد به لحاظ تاریخی دارای قدمت است و وحدت این شهر حاصل مجاهدت و تلاش های علما و مردم متدین این شهرستان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مطالبات نمایندگان جامعه این شهرستان، گفت: پیش از این سفر، مشکلات شهرستان ها در دو نشست در تهران مورد بررسی قرار گرفته و بودجه های لازم نیز امروز پس از جلسه شورای اداری استان ابلاغ می شود.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به این شهرستان به عنوان رییس قوه قضاییه وقت، ادامه داد: در آن سفر نیز مشکلات مرز بررسی و این موضوع همواره مورد تاکید رئیس جمهور محترم است.

تایباد قطب آواهای محلی و بازی‌های آیینی است

وزیر فرهنگ ادامه داد: تایباد یکی از قطب‌های آواهای محلی و بازی‌های آیینی است و همجواری این شهرستان استان خراسان رضوی با استان هرات افغانستان این موقعیت را فراهم کرده تا از اشتراکات فرهنگی و هنری این کشور در حوزه‌های هنری بهره‌مند شویم.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه فرهنگ و هنر شهرستان مرزی تایباد تصریح کرد: در جریان بازدید از برخی مراکز و اماکن فرهنگی این شهرستان، به صورت ویژه موضوعات حوزه فرهنگ شفاهی و موسیقی محلی را دنبال خواهیم کرد. همچنین بیشترین همگرایی بین مردم دو سوی مرز وجود دارد و برای ارتقای این همگرایی، آمادگی لازم را داریم.

گفتنی است، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خراسان رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان تایباد سفر کرد و در جلسه شورای اداری این شهرستان با نمایندگان بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، تعاونی، جوانان، کشاورزی و دامپروری دیدار و گفت و گو کرد.

یادآور می شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدای باخرز ادای احترام کرد.

همچنین دیدار با نمایندگان خانواده های شهدای استان، دیدار با نمایندگان صنوف مختلف در محل مسجد جامع شهر باخرز و … از دیگر برنامه های دکتر اسماعیلی در این سفر بود.