۲۶.۵ میلیون وسیله نقلیه سال گذشته تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفت به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجید بهزادپور، رییس کل بیمه در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) گفت: بیمه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشت و ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه تحت […]

۲۶.۵ میلیون وسیله نقلیه سال گذشته تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مجید بهزادپور، رییس کل بیمه در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) گفت: بیمه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشت و ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفتند که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش پوشش ریسک آن بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) مجید بهزادپور، رییس کل بیمه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری جزء اصلی رشد و توسعه کشور است؛ اظهار داشت: سه بازار بورس، بانک و بیمه باید کارامد و شفاف باشند، همچنین رگولاتورهای این سه حوزه باید به کارامدی کمک کنند و این سه بازار باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی افزود: پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در بحث همکاری سه بازار بیمه، بانک و سرمایه کمک می‌کند.

رییس کل بیمه با ارایه آمارهای خاطرنشان کرد: در سال گذشته (۱۴۰۱) صنعت بیمه ۵۰ درصد رشد داشت که ۷۰ درصد آن به بخش خصوصی مربوط می‌شد.

بهزادپور با اشاره به اینکه سال گذشته خسارت پرداختی ۵۵ درصد رشد داشت؛ بیان کرد: همچنین ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفتند که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش پوشش ریسک آن بود.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه با ریسک ۱.۵ هزار میلیارد تومان بیمه شدند و در بحث بیمه درمان ۱۷ درصد رشد را شاهد بودیم و ۲۰ میلیون نفر نیز تحت پوشش بیمه درمان بودند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی قرار داشتند که در مقایسه با سال پیش از آن هفت درصد رشد را نشان می‌داد و در بازه زمانی ذکر شده ۳۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند و در بحث پوشش صندوق حوادث طبیعی ساختمان ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تخت پوشش این بیمه قرار گرفتند و سرانه بیمه‌نامه ۱۰ درصد رشد داشته است.

بهزادپور با اشاره به مجوز انتشار اوراق بهادار بیمه تاکید کرد: صنعت بیمه و سرمایه‌گذاری به هم وابسته است و بیمه زندگی پس انداز خرد مردم را جمع کرده و به تولید کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت معرفی اوراق بهادار بیمه تصریح کرد: در دنیا ۳۷ میلیارد دلار به صورت سررسید نشده وجود دارد که در داخل کشور به آن توجهی نشده که در نظر داریم در این زمینه ورود کنیم.