جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می‌شود رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، گفت: هم‌زمان با هفته گردشگری جشنواره غذاهای سنتی با عنوان “سفره کُردی” در سنندج برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ،امیر صادقی روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در این‌باره اظهار کرد: جشنواره غذاهای بومی کردستان ۱۲ […]


جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، گفت: هم‌زمان با هفته گردشگری جشنواره غذاهای سنتی با عنوان “سفره کُردی” در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ،امیر صادقی روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در این‌باره اظهار کرد: جشنواره غذاهای بومی کردستان ۱۲ مهرماه به‌‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و دمنوش با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت‌کنندگان در هتل جهانگردی سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، شناسایی انواع خوراکی‌های بومی منطقه و حضور در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۰ نوع غذای محلی سنندج در آثار ملی ثبت شده است.

او عنوان کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره‌آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی است که برای امتیازدهی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه به ۵ نفر برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود، گفت: این جشنواره به‌همت این مجموعه و با همکاری شرکت توسعه هتل‌سازی دریا، کارا پرواز سلامت پارس، هتل جهانگردی سنندج، هتل شادی سنندج، شرکت ماد آلند دیار دیاکو و شوان گشت به‌ مدت یک‌روز در سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج ضمن دعوت از تمامی رستوران‌دارها، مدیران بوم‌گردی و آموزشگاه‌های آشپزی این شهرستان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره ۰۹۱۸۸۷۷۴۷۰۶ تماس حاصل نمایند.

کویستان عبدالحکیمی