۱۶ طرح گازرسانی و یک باب ساختمان پست امداد در شهرستان سقز افتتاح و کلنگ زنی شد در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استانداری کردستان، بهزاد رحیمی نماینده مردم شریف شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، جعفر توان فرماندار، احمد فعله گری مدیرعامل […]

۱۶ طرح گازرسانی و یک باب ساختمان پست امداد در شهرستان سقز افتتاح و کلنگ زنی شد

در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استانداری کردستان، بهزاد رحیمی نماینده مردم شریف شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، جعفر توان فرماندار، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان، حسنی مدیر کل راهداری استان و روسای ادارات شهرستان سقز مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی ۱۶ پروژه و یک باب ساحتمان پست امداد در محل اداره گاز شهر صاحب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ احمد فعله گری مدیر عامل در مراسم آئین بهره برداری از این طرح ها گفت: اینجانب ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت ، هدف اصلی و استراتژیک شرکت گاز استان کردستان ،رساندن امکانات به شهرها و روستاهای استان است به این شرط که مساوات و برابری و توزیع عادلانه در گسترش شبکه های گازرسانی رعایت گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام رسید گفت: هیچ پروژه ای به اتمام نمی رسد مگر اینکه سایر ادارات شهرستان با ما همکاری داشته باشند واز همکاری همه ی مسئولان در بثمر رسیدن پروژه های گازرسانی تشکر و قدردانی می کنم و ما معمولا پروژه را در همان سال به اتمام می رسانیم که عملیات اجرایی آنرا شروع کرده ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: از تعداد ۲۷۴ روستای دارای سکنه در شهرستان سقز ، تعداد ۲۶۸ روستا قابلیت گازرسانی دارند، که از این که تا قبل از هفته دولت تعداد ۲۴۵ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار بود که با گازرسانی به این ۲ روستا تعداد روستاهای گازدار این شهرستان به ۲۴۷ مورد افزایش یافت و عملیات گازرسانی در ۱۱ روستای دیگر فعال است.

فعله گری افزود: همزمان با گازدار شدن این دو روستا ۳ واحد صنعتی و یک باب ساختمان پست امداد در شهر صاحب افتتاح می گردد که برای اتمام این طرح ها بیش از ۵۰ هزار متر شبکه گذاری انجام و تعداد ۲۱۰ علمک نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شرکت گاز استان کردستان بدون وقفه و خستگی ناپذیر در تمام طول سال به فعالیت مشغولند بیان داشت: کار رشد و توسعه و خدمت به مردم نیاز به برنامه ریزی مدون و منظم دارد که بایستی فعالیت در طول زمان مشخص و طیق برنامه پیشرفت داشته باشد و کوچکترین وقفه یاعث می گردد پروژه ها دارای نقصان گردد و در زمان معین به اتمام نرسد که شرکت گاز استان کردستان تاکنون هیچ پروژه ناتمامی در سطح استان ندارد و پروژه های خود را در کمتر از مدت پیش بینی شده به پایان می رساند که نشان از دقت و تلاش کارکنان این مجموعه دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان میزان تقریبی جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های مایع را ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار لیتر در سال عنوان کرد و گفت:ضریب نفوذ گازرسانی در جمعیت روستایی شهرستان سقز قبل از هفته دولت ۹۷درصد بوده درحالی که با افتتاح این تعداد روستا در هفته دولت میزان ضریب نفوذ گاز در شهرستان سقز به ۹۸درصد می رسد که نشان از رشد این شاخص دارد.

فعله گری در پایان سخنان خود از کلنگ زنی ۱۰ روستای جدید در این ایام مبارک خبر داد و گفت: در مجموع برای پروژه های افتتاح شده و پروژه های که عملیات اجرائی آن آغاز شده است ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در ادامه این مراسم حبیبی معاون امور عمرانی استاندار ضمن ارزشمند دانستن افتتاح این پروژه ها گفت: به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است و ما از زحمات این شرکت کمال تشکر را داریم و امیدواریم خدمات رفاهی در در تمام بخش ها به این سرعت که شرکت گاز استان کردستان در حال فعالیت است گسترش یابد.

معاون امور عمرانی استانداری در ادامه اظهار داشت: عملیات گازرسانی به روستاهای دورافتاده و مسیرهای سخت و صعب العبور و کوهستانی در روستاهای تابعه شهرستان سقز و سایر شهرستان ها نشان از عزم راسخ و پشتکار کارکنان شرکت گاز کردستان برای خدمات رسانی مطلوب به هموطنان دارد.
لازم به ذکر است تعداد مشترکین گاز طبیعی در شهرستان سقز ۷۸ هزار و ۵۷۰ مورد است که تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ مورد در روستاها و تعداد ۶۱ هزار و ۳۹۳ مشترک در شهرها ساکنند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان