احیای خوشه‌های صنعتی، موتور محرکه تولید استاندار کردستان در راستای بررسی موانع رشد صنعت، برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ظرفیت‌‌های مغفول خوشه‌های صنعتی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه در استان، با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشادر خصوص بیان موضوعات مهم استان […]

احیای خوشه‌های صنعتی، موتور محرکه تولید

استاندار کردستان در راستای بررسی موانع رشد صنعت، برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ظرفیت‌‌های مغفول خوشه‌های صنعتی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه در استان، با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشادر خصوص بیان موضوعات مهم استان در حوزه صنعت،راه‌اندازی و حمایت از ظرفیت‌های تجاری و صنعتی،بررسی موانع رشد صنعت و احیای خوشه‌سازی راهبردی برای توسعه صنعتی با توجه به پتانسیل استان، امروز سه‌شنبه ۲۶ دی ماه با “فرشاد مقیمی” در تهران دیدار کرد.

در این جلسه توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی،فاصله معنادار زمین‌های معدنی استان نسبت به کشور،بررسی زیرساخت‌ها و عملیات عمرانی شهرک‌ها و اعتبارات و خدمات حمایتی جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان کردستان، مورد بحث و بررسی مدیران ارشد استانی و کشوری قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد؛سازمان صنایع کوچک بر مبنای سیاست ها و ساختارهای خود، استان کردستان را یکی از اولویت‌ها در حوزه زیرساخت در خصوص پروژه‌های عمرانی و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دهد و حمایت‌های لازم را اعمال کند.

در این جلسه همچنین پیرامون خدمات حمایتی صنایع کوچک استان کردستان تحت عنوان خوشه صنعتی،فن بازار،ارتقای فناوری، دانش‌بنیان شدن و سایر موارد حمایتی، تخصیص اعتبارات جهت توسعه و عملیاتی شدن تعدادی از طرح‌ها در برخی شهرستان‌های استان از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و توسعه شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مواردی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت و این سازمان حمایت خود را از صنوف تولیدی و ایجاد واحدهای کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان را اعلام نمود.

کویستان عبدالحکیمی