موافقت با عفو متهمان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد پدرانه رهبری را نشان داد قالیباف گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد پدرانه ایشان بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از […]

موافقت با عفو متهمان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد پدرانه رهبری را نشان داد

قالیباف گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد پدرانه ایشان بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: این مصیبت را به تمامی پیروان حقیقت طلبی و حقیقت جویی و تمامی محبان اهل بیت (ع) تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وی در ادامه گفت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی موافقت حکیمانه رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد محبت آمیز و پدرانه ایشان با فرزندان خود را به نمایش گذاشت.

قالیباف تاکید کرد: موافقت رهبر حکیم انقلاب با این عفو از موضع قدرت نظام اسلامی که سیره پیامبران و ائمه (ع) است نقشه دشمنان برای تبدیل جوانان و نوجوانان معترض و فریب خورده و آشوبگران سازمان یافته را سد کرد.

قالیباف گفت:بر همه مسئولان واجب است تا با تأسی از رویکرد ایشان، ترمیم اجتماعی را سرلوحه کار خویش قرار دهند و با مواضع و رفتار محبت آمیز خود اجازه ندهند دشمنان و آشوب گران سازمان‌یافته مانع از احیای اتحاد ملی شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: لازم است به نمایندگی از ملت نوع‌دوست ایران، با تمامی افراد حادثه دیده از زلزله مهیب ترکیه و سوریه ابراز هم‌دردی عمیق کرده و به ملت مسلمان ترکیه و سوریه بابت مصیبت جان باختن شماری از هم‌وطنان شان تسلیت می‌گویم.

همچنین در جلسه علنی امروز محمدتقی نقدعلی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: رئیس مجلس دستور دادند که عده‌ای از نمایندگان که موافق شفافیت آرا هستند داوطلبانه اعلام کنند تا آرای آن‌ها منتشر شود، اما علی‌رغم گذشت دو ماه از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی هنوز اقدام لازم را انجام نداده است و مقدمات لازم برای شفافیت آرای نمایندگان از حیث الکترونیکی فراهم نشده است و هنوز آرا به شکل کاغذی به دست ما می‌رسد و ما نمی‌دانیم کجا آن‌ها را منتشر کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر طرح شفافیت قوای سه‌گانه که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در شورای نگهبان به تایید رسید اکنون بر سر یک مورد اختلافی در مجمع تشخیص مصلحت مانده است، زور ما که به مجمع نمی‌رسد، اما انتظار داریم قولی که رئیس مجلس شورای اسلامی داده اجرایی شود و معاونت اجرایی هرچه سریع‌تر در این زمینه با نمایندگانی که قصد دارند آرای خود را به صورت شفاف در منظر ملت قرار دهند همکاری کند.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی بیان کرد: مسیر لازم برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه طی خواهد شد و ان‌شاءالله به زودی تایید می‌شود، اما برای شفافیت آرای نمایندگان حوزه نرم‌افزاری کاملا آماده است و بنا شده داوطلبان نامه‌ای مکتوبی را برای شفافیت همه آرای خود ارائه کنند تا به صورت سیستمی شفاف شود. این امکان وجود ندارد برای هر رای‌گیری که نمایندگان می‌خواهند، شفافیت حاکم شود بلکه همه آرا شفاف می‌شود. نمایندگان باید در نامه کتبی درخواست خود را اعلام کنند.