معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد آبرسانی به ۴۲۹ روستای استان آغاز شده است و پیش بینی می شود مشکل این تعداد تا یکسال آینده برطرف شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمدرضا دالوند در آیین روز روستا و عشایر در روستای تقی آباد بخش زاغه خرم‌آباد برطرف کردن مشکلات مخابراتی، […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد آبرسانی به ۴۲۹ روستای استان آغاز شده است و پیش بینی می شود مشکل این تعداد تا یکسال آینده برطرف شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمدرضا دالوند در آیین روز روستا و عشایر در روستای تقی آباد بخش زاغه خرم‌آباد برطرف کردن مشکلات مخابراتی، برق‌رسانی و آب‌رسانی روستاها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مادامی که زیرساخت ها فراهم نشود نمی‌توانیم شاهد توسعه باشیم.

وی اظهار داشت: روستا یک محیط بسیار ارزشمند است که می‌تواند تبدیل به نقطه قوت استان شود در دنیا نیز یکی از رمزهای موفقیت کشورهایی که از لحاظ اقتصادی پیشرفته هستند توجه به روستا است.

دالوند با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در لرستان گفت: در بحث توانمندسازی روستاییان باید به فراهم کردن زیرساخت و توسعه‌ اقتصادی روستا توجه شود که اگر بتوانیم در این دو مقوله برنامه‌ریزی دقیق تری داشته باشیم زمینه پیشرفت و توسعه را هموار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که با توجه به اینکه لرستان دارای ظرفیت های بی‌شماری در زمینه گردشگری، دامداری و کشاورزی است باید زمینه توسعه صورت گیرد چراکه تا وقتی از اشتغال پایدار روستایی غافل شویم شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود.

دالوند بیان کرد: قرارگاه ایجاد زیرساخت و توسعه روستایی در معاونت های عمرانی و اقتصادی استانداری لرستان تشکیل شده است که در این راستا باید ظرفیت های گردشگری روستاهای استان شناسایی و جاده های امن ایجاد شود.

به گفته وی توجه به ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان ضروری است بنابراین زیرساخت های لازم باید فراهم شود ‌

۱۱ پروژه آبخیزداری با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در سطح ۲۵ هزار هکتار در لرستان افتتاح شد.

همچنین ۳۱۳ طرح عمرانی و اقتصادی روستایی لرستان روز جمعه بمناسبت روز روستا و عشایر با ۱۸ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و سه هزار ۸۰۰ فرصت شغلی باحضور رییس‌جمهور بصورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.