معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه یکم تیر در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس گفت: برنامه‌ریزی عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان سایر دستگاه‌های کشور کم‌نظیر است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار،طاهر موهبتی در این نشست تصریح کرد: یکی […]

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارشنبه یکم تیر در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس گفت: برنامه‌ریزی عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در میان سایر دستگاه‌های کشور کم‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار،
طاهر موهبتی در این نشست تصریح کرد: یکی از دلایل شکست برنامه‌های استراتژیک در دنیا و گرفتاری مجموعه‌ها و سازمان‌ها به روزمرگی، فقدان برنامه عملیاتی در نظام ارزش‌یابی، پایش و عملکرد است.

به طور طبیعی در خلأ و نبود برنامه عملیاتی معمولاً زیباترین حرف‌ها گفته می‌شود و ادعا می‌کنیم مشکلات را حل می‌کنیم اما به محض اینکه کار کمّی از ما طلب می‌شود نمی‌توانیم از عهده آن بربیاییم.

موهبتی ادامه داد: به همین دلیل است که مقاومت جدی در ارائه برنامه عملیاتی وجود دارد زیرا حرف و مطلبی که ارائه می‌شود باید با سند و مدرک باشد.

وی با اشاره به اقدام کم‌نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه‌ریزی عملیاتی و پایش آن، گفت: شاید کمتر دستگاهی باشد که این اقدام را تا مرحله پایش و پیاده‌سازی نظام ارزشیابی برنامه پیش برده باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سه ویژگی اجرای برنامه‌های عملیاتی تصریح کرد: در برخی موارد برنامه عملیاتی وجود دارد اما پایش انجام نمی‌شود و در جایی دیگر پایش وجود دارد، اما نسبت به آن عکس‌العمل مناسبی صورت نمی‌گیرد و همچنین سومین نکته ارزیابی است که ۶۰ درصد نمره ارزیابی تمام مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران متناسب با اجرای این برنامه عملیاتی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس به تشریح فرایند طرح و اجرای برنامه عملیاتی بنیاد پرداخت و گفت: در مهلت‌های تعیین شده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در خوداظهاری سازمانی از برنامه عملیاتی در ستاد ۱۶ درصد تأخیر و در برنامه عملیاتی نیز ۲۹ درصد تأخیر قید شده زیرا تعدادی از پروژه‌ها در این ماه‌ها شروع شده اما به اتمام نرسیده است.
در استان‌ها نیز خودشان رقم ۱۴ درصد را اظهار کرده‌اند که تأخیر هم دارد اما ارزیابی انطباق ۲۷ درصد را عنوان کرده است، البته برای برخی از تاخیرات استان‌ها ستاد مقصر بوده زیرا دستورالعمل و بودجه‌ای که باید اختصاص داده می‌شد تأمین نشده و این عذر موجهی است.