گردشگری محرک چرخ اقتصاد در کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت:کردستان دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری است و توسعه این بخش می‌تواند چرخ اقتصاد استان را به حرکت در‌ آورد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛کیومرث حبیبی در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری که در هتل شادی […]

گردشگری محرک چرخ اقتصاد در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت:کردستان دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری است و توسعه این بخش می‌تواند چرخ اقتصاد استان را به حرکت در‌ آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛کیومرث حبیبی در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری که در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد:استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری است و ضروری است تا از همه فرصت‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود:سعی کنیم به موازات توسعه صنعت، کشاورزی و خدمات در استان، در راستای رونق گردشگری منطقه هم کمک کنیم.

او عنوان کرد:با هم‌فکری و تعامل می‌توانیم اهداف کوتاه مدت را در راستای رسیدن به اهداف بزرگتر برای توسعه استان برنامه‌ریزی و اجرایی کنیم.

آماده ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان هم در این مراسم گفت: «آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری هستیم.

عبدالله رشیدی‌پور اظهار کرد: «ضریب بالای امنیت حاکم بر استان، کردستان را به محور توسعه صنعت گردشگری تبدیل کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه پتانسیل‌ها برای توسعه فراهم است، افزود: «خوشحالیم که مدیریت استان امروز در دست فردی توانمند، دلسوز و آگاه است، لذا با استفاده از این فرصت وهمدلی و انسجام می‌توان بیش از پیش شاهد پیشرفت و توسعه کردستان بود.

گردشگری کردستان نیازمند رویکردی متفاوت است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت:باید متناسب با شعار گردشگری امسال، خدمات‌دهی و برنامه‌ریزی‌ها با رویکردی بهتر و متفاوت‌تر انجام شود.
یعقوب گویلیان با بیان اینکه استان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر و توریست داخلی و خارجی دارد اظهار کرد:چنانچه زیرساخت‌های مربوطه توسعه یابد شاهد افزایش چشم‌گیر مهمانان و گردشگران به استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فعالان حوزه گردشگری استان در ایام شیوع کرونا بیشترین آسیب را از بابت تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری متحمل شدند، افزود: «خوشبختانه امسال شاهد حضور میلیونی گردشگران و مهمانان از سراسر کشور به استان بودیم.
او عنوان کرد:در سال‌جاری اقدامات خوبی در کردستان انجام شده است که از جمله ان می‌توان به واگذاری دو بنا به بخش خصوصی، راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی جدید، راه‌اندازی مجتمع صنایع‌دستی و…اشاره داشت.

گویلیان یاداور شد:امیدوارم همواره با همکاری و تعامل میان ادارات مربوطه، فعالان بخش خصوصی و با بهره‌گیری از توان نخبه‌ها و اندیشمندان بتوانیم در راستای توسعه گردشگری و رفع موانع و مشکلات این حوزه گام‌های مهمی برداریم و کردستان را آن‌گونه که شایسته است معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمیدی رییس جامعه هتلداران کردستان، سیدفواد حسینی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و سعید سجادی رئیس جامعه بوم‌گردی کردستان به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند و از فعالان حوزه گردشگری استان تقدیر به‌عمل آمد.

ویژه برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که با شعار “رویش اندیشه‌های نو” نام‌گذاری شده است، از ۵ مهرماه آغاز و تا پایان روز ۱۱ مهرماه ادامه خواهد داشت.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان