امشب شاهد ماه گرفتگی جزئی باشید ماه شنبه بین ساعت ۲۳:۰۶ تا ۰۰:۲۳ از سایه زمین عبور می‌کند و ماه‌گرفتگی جزئی ایجاد می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ماه شنبه ششم آبان‌ماه بین ساعت ۲۳:۰۶ تا ۰۰:۲۳ از سایه زمین عبور می‌کند و ماه‌گرفتگی جزئی ایجاد می‌‎شود، این ماه‌گرفتگی از هر مکانی که […]

امشب شاهد ماه گرفتگی جزئی باشید

ماه شنبه بین ساعت ۲۳:۰۶ تا ۰۰:۲۳ از سایه زمین عبور می‌کند و ماه‌گرفتگی جزئی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ماه شنبه ششم آبان‌ماه بین ساعت ۲۳:۰۶ تا ۰۰:۲۳ از سایه زمین عبور می‌کند و ماه‌گرفتگی جزئی ایجاد می‌‎شود، این ماه‌گرفتگی از هر مکانی که بالای افق قرار گرفته باشد، قابل مشاهده خواهد بود. ماه‌گرفتگی جزئی در آسمان اصفهان ۷۱ درجه بالاتر از افق قرار می‌گیرد. حداکثر ماه‌گرفتگی ساعت ۲۳:۴۵ رخ می‌دهد؛ زمانی که ۱۲ درصد قرص ماه را سایه زمین فرامی‌گیرد.

این ماه‌گرفتگی جزئی را می‌توان به‌راحتی با چشم غیرمسلح مشاهده کرد، البته با استفاده از یک دوربین دوچشمی معمولی نیز می‌توان نمای فوق‌العاده‌ای از سطح ماه را رصد کرد. نگاه کردن به ماه‌گرفتگی، برخلاف خورشیدگرفتگی، ایمن است و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. ماه‌گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که زمین بین ماه و خورشید قرار می‌گیرد و بر سطح ماه سایه می‌اندازد.

ماه کامل
ماه شنبه، ششم آبان‌ماه به فاز کامل خواهد رسید و بیشتر ساعات شب قابل مشاهده است، به‌طوری که حوالی غروب خورشید طلوع و حوالی سحر نیز غروب می‌کند؛ این ماه کامل «ماه شکارچی» نام دارد و در شب‌های بعدی نیز هر روز یک ساعت دیرتر طلوع می‌کند، طی چند روز نیز فقط در آسمان پیش از سحر و اوایل صبح قابل مشاهده خواهد بود، زمانی که به تربیع آخر می‌رسد، نیمه‌های شب طلوع و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.
شایان ذکر است خواندن نماز آیات امشب واجب می شود.