اوکراین جنگ زده قرار است به اسپانیا و پرتغال برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ بپیوندد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/تایمز، اوکراین که در اواخر فوریه توسط روسیه همسایه خود مورد تهاجم قرار گرفت قصد دارد همراه پرتغال و اسپانیا به عنوان نامزدهای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ مطرح شود. این […]

اوکراین جنگ زده قرار است به اسپانیا و پرتغال برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ بپیوندد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا/تایمز، اوکراین که در اواخر فوریه توسط روسیه همسایه خود مورد تهاجم قرار گرفت قصد دارد همراه پرتغال و اسپانیا به عنوان نامزدهای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ مطرح شود.

این روزنامه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد که قرار است این همکاری جدید توسط روسای فدراسیون های فوتبال اسپانیا و پرتغال در یک کنفرانس خبری در مقر اتحادیه فوتبال اروپا در سوئیس در روز چهارشنبه اعلام شود.
روز سه‌شنبه، ایزابل رودریگز، سخنگوی دولت اسپانیا گفت که مادرید از پیوستن اوکراین به پروسه میزبانی جام جهانی مشترک با اسپانیا و پرتغال حمایت خواهد کرد.
در همین حال، آندری پاولکو، رئیس فدراسیون فوتبال اوکراین در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تایید کرد که برای اعلام این خبر به سوئیس خواهد رفت اما از تایید جزئیات این پروژه خودداری کرد.
میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ دو سال دیگر در کنگره فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که این رویداد را برگزار می کند، انتخاب می شوند. همچنین جام جهانی ۲۰۲۲ نیز از ۲۹ آبان در قطر آغاز می‌شود و این دوره اولین جام جهانی است که در خاورمیانه برگزار می‌شود. همچنین جام جهانی ۲۰۲۶ به صورت مشترک در ایالات متحده، کانادا و مکزیک برگزار می شود