سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه از اعزام کشتی های نیروی دریایی ارتش این کشور به سودان با هدف خارج کردن اتباع چینی از این کشور آفریقایی درگیر جنگ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین گفت: ارتش کشورش کشتی های نیروی دریایی خود […]

سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه از اعزام کشتی های نیروی دریایی ارتش این کشور به سودان با هدف خارج کردن اتباع چینی از این کشور آفریقایی درگیر جنگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت دفاع ملی چین گفت: ارتش کشورش کشتی های نیروی دریایی خود را به منظور خروج پرسنل چینی به سودان فرستاده است.

تان کفی سخنگوی این وزارت‌خانه با اشاره به وضعیت امنیتی وخیم این کشور آفریقایی، افزود: ارتش چین برای حافظت از جان و مال مردم چین، در تاریخ ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) کشتی‌های نیروی دریایی خود را برای تخلیه پرسنل چینی به سودان فرستاد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز ۲۶ فروردین میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

این درگیریها خسارات بسیاری به اموال عمومی وارد کرده و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل روبرو کرد.

در همین مدت، بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی پرسنل و اتباع خود را از سودان خارج کرده اند.