واقعیت قدرت مقاومت با فرافکنی آمریکا خدشه دار نمی‌شود معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: واقعیت قدرت گروه مقاومت در منطقه با فرافکنی آمریکا خدشه دار نمی شود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی باقری کنی روز شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین ، در جمع خبرنگاران با […]

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: واقعیت قدرت گروه مقاومت در منطقه با فرافکنی آمریکا خدشه دار نمی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی باقری کنی روز شنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین ، در جمع خبرنگاران با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده چندین باره از حق وتو توسط آمریکا، گفت: آمریکا از حق وتوی خود، دو بار استفاده نکرده است و بارها برای حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیست‌ها، به ناحق از حق وتوی خود علیه فلسطین بهره برده است.

وی ادامه داد: نگاه آمریکا در مناسبات جهانی، نگاه عدالت‌محور نیست بلکه مبنای نگاه آن‌ها، منافع‌شان است و تلاش می‌کند این منافع را تبدیل به مؤلفه‌های نظم بین‌المللی کند؛ لذا دیگر بازیگران با آمریکا به مقابله برمی‌خیزند و در هر شرایطی که آمریکا بخواهد نظم خود را بر دنیا تحمیل کند، ما با ناپایداری این نظم مواجه می‌شویم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: بنابراین، این وتوها هم در همان چارچوب است؛ آمریکایی‌ها در این ۷۷ روز نتوانستند وارد مسیر درستی شده و به گونه‌ای هدایت شوند تا چارچوبی مورد قبول کشورهای دنیا ارائه دهند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای غربی‌ها درباره اینکه ایران، موقعیت کشتی‌های آمریکایی را به مقاومت یمن اطلاع می‌دهد، بیان کرد: مقاومت، ابزار قدرت خود را دارد و بر اساس تصمیمات و توانمندی‌های خود، عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه برخی قدرت‌ها مانند آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از جریان مقاومت ضربه می‌خورند و برای آن فرافکنی می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌تواند واقعیت قدرت مقاومت در منطقه را مورد خدشه قرار دهد.

مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند
باقری کنی درباره رویکرد ایران نسبت به تحولات غزه ، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران، این است که مردم فلسطین خودشان برای این کشور تصمیم بگیرند؛ اینکه دولت‌های دیگر بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند، هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند؛ همانطور که دموکراسی برای مردم کشورهای اروپایی مطلوب است، چرا برای مردم فلسطین نباید دموکراسی وجود داشته باشد؛ انتخاب مردم فلسطین، تنها گزینه برای آینده فلسطین است.

وی افزود: مردم فلسطین، ۷۵ سال با طرح‌های مختلف برخی کشورها به ویژه آمریکایی‌ها مواجه بودند؛ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که مردم فلسطین، حق انتخاب دارند و می‌خواهند انتخابی که در چارچوب منافع خودشان است را به مردم فلسطین تحمیل کنند و تصور می‌کنند که می‌توانند مردم دنیا را فریب بدهند.

معاون وزیر خارجه درباره حضور نیافتن مقامات جریان مقاومت در این کنفرانس، گفت: مقامات جریان مقاومت در این کنفرانس حضور دارند؛ مقامات کشورهای دیگر بر اساس تعاملی که با آن‌ها شده بود، شرکت کردند. برخی کشورها به خاطر حجم کارهایشان در روزهای پایانی سال میلادی، قرار شد مشارکت‌شان در سطوح متفاوت باشد.

وی ادامه داد: در این کنفرانس، بیش از ۵۰ کشور دنیا حضور یافتند و این یعنی انتقال این پیام به رژیم صهیونیستی و دنیا که بل وجود روزهای پایانی سال میلادی، مردم برای کمک به فلسطین منسجم هستند