این روزنامه آمریکایی افزود که دولت و کنگره ایالات متحده درباره اختصاص ۱۰ میلیارد دلار کمک مستقیم به اوکراین همکاری می‌کنند. در حالی که اولین سالگرد جنگ اوکراین نزدیک می‌شود، مقام‌های آمریکا به رهبران اوکراین گفته‌اند که آنها با لحظه حساسی برای تغییر روند جنگ مواجه هستند. به نوشته واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی همزمان با […]

این روزنامه آمریکایی افزود که دولت و کنگره ایالات متحده درباره اختصاص ۱۰ میلیارد دلار کمک مستقیم به اوکراین همکاری می‌کنند.

در حالی که اولین سالگرد جنگ اوکراین نزدیک می‌شود، مقام‌های آمریکا به رهبران اوکراین گفته‌اند که آنها با لحظه حساسی برای تغییر روند جنگ مواجه هستند.

به نوشته واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی همزمان با ارسال تسلیحات و کمک‌های دیگر از ایالات متحده و شرکای آنها به اوکراین، مسئولان کی‌یف را تحت فشار قرار داده‌اند تا دستاورهای مهمی در میدان جنگ کسب کنند.

این روزنامه افزود: مقام‌های دولت بایدن می‌گویند که بسته‌های کمکی اخیر کنگره و متحدان آمریکا بهترین فرصت را برای کی‌یف ایجاد کرده است تا مسیر جنگ را تغییر دهد.

برخی از مقام‌های آمریکایی خاطرنشان کردند که هر گونه بسته کمکی به اوکراین از حمایت دوحزبی برخوردار بود و کاخ سفید و کنگره بیشتر از چیزی که اوکراین می‌خواست به آن کشور ارائه دادند؛ اما این مساله در دوره‌ای جریان داشت که سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها بود.

اما امروز مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهانی قرار گرفته است که وعده داده‌اند حمایت ها از اوکراین را کاهش دهند.

این در حالی است که علاقه طولانی مدت اروپا به حمایت مالی از جنگ اوکراین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.