بیش از ۸ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها احداث می‌شود با وجود اینکه رژیم موقت صهیونیستی به تشکیلات خودگردان قول داده بود تا چهار ماه روند شهرک‌سازی را متوقف کند، اما در تازه‌ترین نقض عهد، مجوز احداث بیش از هشت هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها صادر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کابینه […]

بیش از ۸ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها احداث می‌شود

با وجود اینکه رژیم موقت صهیونیستی به تشکیلات خودگردان قول داده بود تا چهار ماه روند شهرک‌سازی را متوقف کند، اما در تازه‌ترین نقض عهد، مجوز احداث بیش از هشت هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها صادر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، کابینه رژیم موقت صهیونیستی امروز جمعه برای احداث بیش از هشت هزار واحدث مسکونی در فلسطین اشغالی دست به کار شده تا بار دیگر خط بطلانی بر ادعاهای این رژیم مبنی بر توقف شهرک‌سازی باشد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از گروه «صلح اکنون» گزارش داد، کمیته حاضر در شورای عالی برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی پنجشنبه احداث هفت هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان اسرائیلی را تصویب کرد.

به گفته این نهاد چپگرای اسرائیلی، کمیته مذکور همچنان تصویب کرده که پنج شهرک دیگر هم احداث شود، ولی محل دقیق احداث این شهرک‌ها را اعلام نکرده است.

کابینه صهیونیستی نیز تصویب کرد که ۹۴۰ واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «بیتار عیلیت» و «افرات» احداث شود. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به تازگی مدعی شده بود تل‌آویو شهرک جدیدی احداث نخواهد کرد.

این ادعا پس از نشست امنیتی در شرم الشیخ مصر مطرح شد. در نشست مذکور، تشکیلات خودگردان فلسطین و صهیونیست‌ها توافق کردند که به هماهنگی امنیتی و سایر توافقات قبلی خود پایبند باشند. ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین اما حضور رام الله در این نشست را صرفا برای نابودی مقاومت و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها عنوان کردند.

در پایان نشست شرم الشیخ که آمریکا نیز در آن حضور داشت، رژیم صهیونیستی مدعی شد به مدت چهار ماه، هر گونه شهرکسازی جدید را متوقف خواهد کرد. البته در نشست العقبه هم که چندی پیش در اردن برگزار شد، صهیونیست‌ها چنین ادعاهایی را مطرح کردند، ولی بلافاصله احداث شهرک‌های جدید را کلید زدند.