مدیرکل استاندارد تهران گفت که در پی افزایش میزان کم‌فروشی در برخی از فرآورده‌ها، به‌ویژه پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به بازرسی مشترک از واحدهای تولیدی صنایع غذایی و شوینده و همچنین توزین محصولات بسته‌بندی شده کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، عباس نوری […]

مدیرکل استاندارد تهران گفت که در پی افزایش میزان کم‌فروشی در برخی از فرآورده‌ها، به‌ویژه پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران اقدام به بازرسی مشترک از واحدهای تولیدی صنایع غذایی و شوینده و همچنین توزین محصولات بسته‌بندی شده کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، عباس نوری با اشاره به اجرای طرح سنجش وزن بسته‌بندی‌ فرآورده‌های صنعت غذایی و شوینده‌، در استان تهران، گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون، ۱۳ هزار بسته از محصولات غذایی و شوینده از نظر وزنی و الزامات نشانه‌گذاری بررسی و آزمون شد.

وی افزود: در پی افزایش میزان کم‌فروشی در برخی از فرآورده‌ها، به‌ویژه پس از اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، اقدام به بازرسی مشترک از واحدهای تولیدی صنایع غذایی و شوینده و همچنین توزین محصولات بسته‌بندی شده کرد.
نوری با اشاره به اینکه این طرح با هدف رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و مقابله با کم‌فروشی اجرا شد، افزود: کمیته اقدام ویژه، با تلاش کارشناسان اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره‌کل استاندارد استان تهران، از اواخر خرداد ماه سال جاری، کار خود را آغاز کرد و در این راستا، از ۱۱۰ واحد تولیدی استان بازرسی شد.