علی اکبر علیزاده برمی گفت: دولت به دنبال این است که قیمت کالاهای مشمول استفاده از کالا برگ الکترونیکی را با قیمت مصوب عرضه کند. عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به اینکه در سازوکار استفاده از کالا برگ الکترونیکی مردم می توانند زودتر از زمان برداشت اعتبار‌ از آن، برای […]

علی اکبر علیزاده برمی گفت: دولت به دنبال این است که قیمت کالاهای مشمول استفاده از کالا برگ الکترونیکی را با قیمت مصوب عرضه کند.

عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با اشاره به اینکه در سازوکار استفاده از کالا برگ الکترونیکی مردم می توانند زودتر از زمان برداشت اعتبار‌ از آن، برای خرید اقلام مورد نیاز خود استفاده کنند، گفت: در این روش قیمت کالاهای مشمول استفاده از کالا برگ الکترونیکی با قیمت مصوب عرضه می شود.

علی اکبر علیزاده برمی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با فعالسازی کالا برگ الکترونیکی به رونق اقتصاد کشاورزی هم کمک کند، افزود: برای نمونه در شرایطی کنونی اگر کالا برگ اجرایی می شد مصرف کننده ها با استفاده از آن گوشت مرغ را می توانستند با قیمت مصوب تامین کنند در این حالت مرغداران هم زیان نمی بینند.

عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره تاخیر در اجرای این طرح اظهار کرد: پیش از این قرار بود بعد از آزادسازی قیمت ها، کارت اعتباری به افرادی که یارانه می گیرند اختصاص پیدا کند که لبنیات، گوشت، مرغ و تخم مرغ خریداری کنند، اما دولت نتوانست کالا برگ را در زمان معین آماده کند.

علیزاده برمی افزود: مجلس فشار به دولت آورده تا کالا برگ را نهایی کند و حال حاضر در استان هرمزگان مرحله آزمایشی را طی کرده است.

او با اشاره به اینکه کالا برگ الکترونیکی با قیمت مشخص عرضه می شود، تصریح کرد: این کالا برگ می تواند قیمت ها را تثبیت کند و از این طریق مانع از فشار تورم بر مردم هم شود.

شایان ذکر است ، در چند وقت اخیر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و همچنین افزایش عرضه برخی اقلام مانند گوشت و مرغ قیمت آن به نرخ مصوب هم کاهش پیدا کرده بود، از این رو وزارت جهاد کشاورزی برای جبران نوسانات قیمت ها منتظر آغاز اجرای طرح کالابرگ است که به نظر می رسد حداقل تا چند ماه آینده تنها در چند استان اجرایی می شود و احتمالا سال آینده برای کل کشور فعال می شود.