الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت که اظهارات مقام‌های فرانسوی درباره احتمال ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین امنیت فرانسه را تهدید خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، گروشکو چهارشنبه اظهار کرد: ارائه ضمانت امنیتی به اوکراین گامی در جهت تشدید بحران و افزایش خطر جنگ ترکیبی علیه روسیه است. وی با اشاره […]

الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه گفت که اظهارات مقام‌های فرانسوی درباره احتمال ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین امنیت فرانسه را تهدید خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، گروشکو چهارشنبه اظهار کرد: ارائه ضمانت امنیتی به اوکراین گامی در جهت تشدید بحران و افزایش خطر جنگ ترکیبی علیه روسیه است.

وی با اشاره به اظهارات کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه گفته بود پاریس در حال بحث درباره ارائه ضمانت‌های امنیتی به اوکراین است، گفت: یقین دارم که فرانسه می‌داند که این مساله خطراتی برای امنیت فرانسه دارد.

گروشکو تاکید کرد که هنوز مشخص نیست چه ضمانت‌هایی قرار است به اوکراین داده شود اما افزود: بحث‌های زیادی درباره ارائه ضمانت‌هایی مشابه ضمانت‌های ارائه شده به اسرائیل وجود دارد.این ضمانت‌های عمدتا در قالب ارسال تسلیحات است. این کاری است که فرانسه در حال حاضر انجام می‌دهد.

وی درباره تشدید تنش‌ها با روسیه هشدار داد و گفت: واکنش ما به هر گونه تلاشی برای تشدید تنش نظامی در میدان جنگ بسیار سخت خواهد بود.

گروشکو افزود: یقین دارم که واکنش ما تاثیر زیادی بر برنامه‌ریزان غربی خواهد داشت و فکر می‌کنم که آنها خطرات تقابل مستقیم با روسیه را می‌دانند.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه اخیرا گفت که مخالفان این کشور در غرب همه را به سمت جنگ جهانی سوم سوق داده و سیگنال‌های مسکو را نادیده می‌گیرند.

وی اظهار کرد: صادقانه بگویم، به طور قطع بهتر بود آنها [سیگنال‌ها] را می شنیدند. در هر صورت، جهان مجبور نبود با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو شود. در واقع، اینجاست که مخالفان ما فعالانه همه را تحت فشار قرار می دهند.