رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه مضر سلامت به وزن ۳ هزار و ۲۰۰ تن در بندرعباس امحاء شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مجتبی قهرمانی افزود: این کانتینر‌ها در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و دستورات […]

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۳۵۰ کانتینر کالای متروکه مضر سلامت به وزن ۳ هزار و ۲۰۰ تن در بندرعباس امحاء شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مجتبی قهرمانی افزود: این کانتینر‌ها در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و دستورات ویژه وی در خصوص لزوم تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های گمرک و اموال تملیکی و در جریان بازرسی‌ها از مجتمع بندری شهید رجایی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید؛ گام دوم ساماندهی وضعیت اموال تملیکی با دستور رئیس دستگاه قضا

وی با بیان اینکه کالا‌های متروکه پس از تعیین تکلیف به اداره کل اموال تملیکی استان تحویل داده شدند، افزود: در نتیجه انجام آزمایش‌های مختلف و اخذ نظرات کارشناسان و نمایندگان وزارت بهداشت، اداره استاندارد و سایر دستگاه‌های مربوطه مبنی بر غیرقابل مصرف بودن این اقلام و مضر بودن آن‌ها برای سلامت جامعه، با صدور دستور قضایی امحاء شدند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، عمده کالا‌های موجود در این کانتینر‌ها مواد غذایی فاسد شده، لوازم آرایشی غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته و انواع دخانیات بود.