۸۴ هکتار از جنگل‌های مریوان دچار حریق شد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: در اثر آتش سوزی‌های ۲ روز گذشته ۸۴ هکتار از جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، آزاد نامداری اظهار داشت: اولین آتش سوزی مربوط به جنگل های سرکل و […]

۸۴ هکتار از جنگل‌های مریوان دچار حریق شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: در اثر آتش سوزی‌های ۲ روز گذشته ۸۴ هکتار از جنگل‌های این شهرستان دچار حریق شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، آزاد نامداری اظهار داشت: اولین آتش سوزی مربوط به جنگل های سرکل و خیرآباد بخش مرکزی بود که بعد از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیروهای منابع طبیعی و مردم روستاهای اطراف و انجمن های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی روز ۱۷ خرداد اتفاق افتاد، افزود: بعد از مهار کامل آتش سوزی این منطقه طبق برآورد و بررسی های انجام شده متاسفانه ۱۵ هکتار از جنگل های بلوط این منطقه دچار حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: دومین آتش سوزی که در تاریخ ۱۸ خرداد به وقوع پیوست در جنگل های روستای نشکاش بخش مرکزی اتفاق افتاد که با تلاش بی وقفه مردم روستاهای دری و نشکاش و نیروهای منابع طبیعی و همچنین انجمن های زیست محیطی مهار و کنترل شد.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی ۶ ساعت به طول انجامید ولی متاسفانه ۶۹ هکتار از جنگل ها و مراتع این منطقه دچار حریق شد که بیشتر آن مراتع بود و آسیب کمتری به جنگل های منطقه وارد شد.
نامداری گفت: علت اصلی آتش سوزی این جنگل ها مشخص نیست و در دست بررسی است.

وی از برگزاری مانور اطفاء حریق خبر داد و افزود: مانور کارگروه مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق اعضاء ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مریوان در محل یادمان شهدای شهرستان مریوان برگزار شد.

وی افزود: در این مانور که با هدف آمادگی و مقابله با آتش سوزی احتمالی انجام شد، فرماندار شهرستان، حسینی معاون اداره کل بحران استانداری کردستان، اعضاء ستاد بحران شهرستان، دهیاران بخشداری های تابعه و نهادهای مردم نهاد نیز حضور داشتند.

نامداری از دهیاران، شوراهای اسلامی، اهالی روستاها، انجمن های مردم نهاد و طبیعت دوستان همیشه همراه درخواست کرد به محض مشاهده حریق، ضمن انجام عملیات اولیه جهت پیشروی حریق با سامانه ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نیروهای اطفا حریق اداره به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را برای اطفا حریق انجام دهند.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار را مراتع تشکیل می‌دهد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان