شهیدی که از مادرش خواست بر گلویش بوسه زند آن روز گویی دوباره قراری داشتی و مشتاق دیداری بودی؛ چون سروی در برابر مادر ایستاده بودی، سر خم کردی و از او خواستی گلویت را بوسه زند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ به تو ایمان دارم و به تمام امامزاده‌های بی‌گنبد و بارگاه […]

شهیدی که از مادرش خواست بر گلویش بوسه زند

آن روز گویی دوباره قراری داشتی و مشتاق دیداری بودی؛ چون سروی در برابر مادر ایستاده بودی، سر خم کردی و از او خواستی گلویت را بوسه زند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ به تو ایمان دارم و به تمام امامزاده‌های بی‌گنبد و بارگاه که معجزه‌شان کربلای ۵ بود و معراج‌گاهشان شلمچه. بند بند وجود من به نام تو دخیل بسته است و چشمه‌سار آبی نگاه من تشنه کام خاطرات سبز توست.

در پشت قاب عکس ترک خورده دلم، تنها یک تصویر از تو مانده؛ تصویر وداعت. خنده از لبانت نمی‌رفت مثل همان روز که امام (ره) آمده بود و تو برای دیدنش عاشقانه راهی تهران شدی. آن چنان شور و شعف پیروزی انقلاب و آمدن امام تمام وجودت را گرفته بود که نفهمیدی چگونه به بهشت زهرا رسیدی و خود را به امام رساندی.

آن روز گویی دوباره قراری داشتی و مشتاق دیداری بودی؛ چون سروی در برابر مادر ایستاده بودی، سر خم کردی و از او خواستی گلویت را بوسه زند. گفتی این سر قرار است قربانی راه خدا شود. بعد ایستادی و نگاهت را به چشمان مضطرب مادر دوختی و گفتی: «گفته بودم من متعلق به شما نیستم، شهادت برای من از عسل شیرین‌تر است من باید بروم.»

مهر، تسبیح، چفیه تمام بار کوله پشتی‌‌ات بود و بیستم دی ماه سال ۱۳۶۵ روز رفتنت؛ شلمچه پهنه سجاده تو شد و چفیه جا نمازت. تو به قد و قامت عشق در برابر دشمن استوارانه ایستاده بودی و آرپی‌جی می‌زدی که گلوله‌ای تو را به سجده انداخت و پس از سلامی، جان به مولا تقدیم کردی و برای دیدارش به آسمان شتافتی.

*روایتی از زندگی شهید سید رحمان هاشمی

شهید سید رحمان هاشمی در اولین روز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد. وی دانشجو بود که به جبهه رفت و در نهایت به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود، رسید.

این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه‌اش از خواهران و برادران دینی خود خواسته که در کارها به خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) توکل داشته باشند.

وی ادامه داده: اگر دنیا باشما نبود شکر نعمت کنید و به خاطر خدا صبر کنید؛ لحظه‌ای از خدا غافل نباشید و ذکر خدا بگوید و امام زمان (عج) را دعا کنید. دنیا محل گذاراست، دل به دنیا نبندید و برای آخرت توشه جمع کنید.

شهید سید رحمان هاشمی در بخش دیگری از وصیت‌نامه خود متذکر می‌شود: برادران عزیز فطرت شما پاک و دست نخورده است و شما را خدا عزت داد که این دوران عزیز و با برکت را درک کرده و در این دوران قرار گرفته‌اید. بدانید که اسلام پیش از هر چیز به شما جوانان مسلمان و نونهالان پاک احتیاج دارد، شما اکنون باید به سلاح علم، ایمان و عمل مجهز شوید تا اینکه در آینده بتوانید این انقلاب را که نتیجه خون چندین هزار شهید است، قوام بخشید.