رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس امروز (جمعه) گفت، روسیه در تصاحب فضای سایبری علیه اوکراین آن هم شش ماه پس از حمله به این کشور ناکام مانده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایسنا جرمی فلمینگ، رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس در مقاله‌ای برای مجله اکونومیست نوشت، هم لندن و […]

رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس امروز (جمعه) گفت، روسیه در تصاحب فضای سایبری علیه اوکراین آن هم شش ماه پس از حمله به این کشور ناکام مانده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری ایسنا جرمی فلمینگ، رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس در مقاله‌ای برای مجله اکونومیست نوشت، هم لندن و هم مسکو از ظرفیت‌های سایبری خود در جنگ اوکراین استفاده می‌کنند.

وی در ادامه نوشت: تا به امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به صورت جامعی اطلاعات در اوکراین و غرب را از دست داده است. اگرچه این دلیلی برای رضایتمندی است و جای خوشحالی دارد اما ما نباید این را دست کم بگیریم که چطور اشاعه اطلاعات نادرست توسط روسیه در سراسر جهان صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس همچنین ادامه داد: به نظر می‌رسد روسیه مانند حمله زمینی خود در اوکراین در انجام برنامه‌های اولیه آنلاین نیز ناکام بوده است.

فلمینگ همچنین نوشته است، روسیه جاسوس افزار “ویسپر گیت” را برای انهدام و مخدوش کردن چهره سیستم‌های دولتی اوکراین به کار برده است.