با وجود مشکلات عدیده جامعه معلول کشور، حذف ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به شدت قابل تامل و شگفت انگیز است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رئیس جمهور آذرماه سال جاری، در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت بر ضرورت ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر، برای […]

با وجود مشکلات عدیده جامعه معلول کشور، حذف ردیف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به شدت قابل تامل و شگفت انگیز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رئیس جمهور آذرماه سال جاری، در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت بر ضرورت ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر، برای افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مسئول هستند نهایت تلاش خود را برای ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای افراد دارای معلولیت و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنها به کار گیرند. رئیسی همچنین در این مراسم بر ضرورت متناسب‌سازی معابر عمومی، ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

اما کمتر از دو ماه پس از اظهارات حمایت جویانه رئیس جمهور، ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ که از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد حذف شد!.

درحقیقت لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حالی روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه به مجلس ارائه شد که اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس را در پی داشت.

اکثر غریب به اتفاق کارشناسان اقتصادی، بودجه ۱۴۰۲ کشور را تورم زا، غیر قابل تحقق و مبتنی بر فروض غیر واقعی ارزیابی کرده و می گویند: لایجه بودجه ۱۴۰۲ ویژگی‌های یک سند مالی محکم و متوازن برای دخل و خرج سالانه دولت را ندارد.

حتی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز ، با بیان اینکه آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۲ راضی نیست بر غیاب بندهای تربیت نیروی متخصص و تقویت آموزش مجازی در بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد.