تردد ۲۶ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان فرماندار مریوان گفت: تاکنون ۲۶ هزار زائر از مرز باشماق تردد کرده و عازم کربلا در کشور عراق شده‌اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه خروج زائران از مرز باشماق از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ عصر […]

تردد ۲۶ هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان

فرماندار مریوان گفت: تاکنون ۲۶ هزار زائر از مرز باشماق تردد کرده و عازم کربلا در کشور عراق شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه خروج زائران از مرز باشماق از ساعت ۶ صبح تا ۱۷ عصر انجام می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر اعزام زائران بدون مشکل انجام می‌شود و مساله حمل و نقل در منطقه اقلیم کردستان عراق برطرف شده است.

او با بیان اینکه در صورت وجود امکانات حمل و نقل برای زائران در آنسوی مرز، مشکلی از لحاظ پذیرش زوار در مرز باشماق وجود ندارد، افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اسکان زائران و پذیرایی از آنان در شهر مریوان و مرز باشماق فراهم است و کمبودی در این زمینه نداریم.

فرماندار مریوان به افزایش تعداد موکب‌ها برای ارائه خدمات بهتر به زائران اشاره و اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ موکب در مریوان بر پا شده که ۹ مورد آن در مرز باشماق مستقر است.

احمدی با بیان اینکه بیش از ۱۰ نقطه به عنوان پارکینگ در مریوان اختصاص یافته است، یادآور شد: خروج زائران به صورت کاروانی است و وسائط حمل و نقل نیز در کشور عراق برای جابجایی آنان تامین شده است.

او اظهار داشت: حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی زائران از شهر مریوان به مرز باشماق در نظر گرفته شده و از ظرفیت تاکسیرانی نیز در این زمینه در صورت لزوم استفاده می‌شود.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان