دو توله سیاهگوش به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تحویل شدند. به گزارش خبرنگتر پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، روز چهارشنبه اول تیرماه سال جاری دو توله سیاهگوش اوراسیایی (لینکس) نر و ماده با سن بیش از ۲ ماه که از زیستگاه […]

دو توله سیاهگوش به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تحویل شدند.

به گزارش خبرنگتر پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، روز چهارشنبه اول تیرماه سال جاری دو توله سیاهگوش اوراسیایی (لینکس) نر و ماده با سن بیش از ۲ ماه که از زیستگاه های طبیعی شهرستان داران جدا شده بودند، تحویل این فرماندهی شدند.

دکتر سعید یوسف پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت؛ در معاینات اولیه توله ها توسط وی و دیگر دامپزشک حیات وحش دکتر فربد خاکپور؛ ضعف و سوء تغذیه هر دو توله و اسهال خونی توله نر تشخیص داده شد.

یوسف پور ادامه داد؛ درمان توله ها توسط دکتر فربد خاکپور آغاز گردیده و پس از گذشت ۱۲ ساعت، اسهال خونی توله ضعیف تر متوقف شده و هر دو توله بخوبی شروع به تغذیه از غذای مناسب کرده اند.

وی افزود؛ درحال حاضر توله ها توسط د‌کتر فربد خاکپور و با نظارت فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان تحت مراقبت دامپزشکی بوده و دوره درمان را سپری می کنند.

یوسف پور اظهار داشت؛ ضعف بدنی توله ها بتدریج درحال بهبودی است و از اشتهای قابل قبولی برخوردار هستند.

شایان ذکر است سیاهگوش یکی از مجموعه ۸ گونه گربه سان ارزشمند موجود در ایران و استان اصفهان شامل: گربه وحشی، گربه جنگلی، گربه شنی، گربه پالاس، کاراکال، پلنگ و یوزپلنگ ایرانی است که تاکنون در استان از این گونه تصویری ثبت نشده بود.