استاندار کردستان عنوان کرد: که ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند منشاء تغییر و تحولات بزرگ و گسترده در اقتصاد استان باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری و آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان که با حضور […]

استاندار کردستان عنوان کرد: که ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان می تواند منشاء تغییر و تحولات بزرگ و گسترده در اقتصاد استان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری و آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، گفت: امروز روز بزرگی برای کردستان و آغاز اتفاقی به یادماندنی برای مردم این دیار است چرا که سالهاست مردم منتطر وقوع این رویداد بودند و بعد از پیگیری‌های فراوان مدیران در سطوح مختلف، شاهد آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان هستیم.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان منشاء تغییر و تحولات بزرگ اقتصادی برای مردم خواهد بود و با توجه به توانمندی ها و مبادلات تجاری حدود هفت میلیارد دلاری از مرز باشماق مریوان، کردستان بیش از سایر مناطق مستحق و مستعد ایجاد منطقه آزاد است.

دکتر زارعی کوشا با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید می‌تواند برکات و سودهای زیادی را نه تنها برای کردستان بلکه برای کل کشور داشته باشد، افزود: در تلاش هستیم تا منطقه مشترک آزاد با اقلیم کردستان عراق ایجاد کنیم که این امر نیز مورد استقبال رئیس مناطق آزاد کشور است و در دیدار با مسئولان استان سلیمانیه در این خصوص گفتگو خواهیم کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: دولت سیزدهم عزم و اراده جدی برای بهبود مسائل اقتصادی و معیشتی دارد و مطمئنا فعال شدن منطقه آزاد در دو شهرستان بانه و مریوان می تواند اتفاقات مبارکی را برای استان رقم بزند.

وی انتخاب مدیری جوان و پیگیر برای به نتیجه رساندن عملیات اجرایی منطقه آزاد را گامی مهم در پیشبرد این کار توصیف کرد و گفت: توقع داریم منطقه آزاد بانه و مریوان در میان هفت منطقه جدید با فاصله منطقه اول باشد و در سال‌های آینده جزو مناطق آزاد موفق در سطح کشور باشد.

وی با بیان اینکه از آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوب در کردستان بودیم، افزود: اعتقاد دارم که باید ظرفیت‌های کردستان را از تریبون های مختلف مطرح کنیم تا به شکوفا شدن استعدادها کمک کرده و قدرت چانه زنی استان را افزایش دهیم.

استاندار کردستان در ادامه به توانمندی مدیران و فرزندان استان در مقابله به بحران‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: امسال شاهد گستردگی بارش ها و سرما بی سابقه در ۵۰ سال گذشته بودیم که با توانمندی فرزندان استان مدیریت شد.

دکتر زارعی کوشا همچنین بیشترین اعتبار برای مدیریت بحران را مربوط به دو استان کردستان و اردبیل عنوان کرد و گفت: در بخش اعتبارات مربوط به خشکسالی نیز استان رتبه اول اعتبارات را اخذ کرد و از سه هزار میلیارد تومان، ۲۶۲ میلیارد تومان سهم کردستان شد که رتبه اول کشور محسوب می‌شود و این امر بی سابقه است.

وی جوان سازی مدیریت استان در چند ماه گذشته را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: تاکنون میانگین سنی مدیریت استان از بالای ۵۰ سال به زیر ۵۰ سال رسیده است.

در این جلسه حمیدرضا بیتا به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و اقتصادی بانه و مریوان معرفی شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان