۲ سال آخر خدمت، ملاک محاسبه «حقوق بازنشستگی» شد مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کرد که برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه یکم آذر ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان […]

۲ سال آخر خدمت، ملاک محاسبه «حقوق بازنشستگی» شد

مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کرد که برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه یکم آذر ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده الحاقی ۱۹ این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، سقف پرداختی بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با افزایش به حداقل کف پرداختی به بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی متناسب‌سازی می‌شود و شرط بازنشستگی اختیاری با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به حداقل داشتن ۷۰ سال اصلاح می‌شود.

مطابق با ماده الحاقی ۲۰ این لایحه، برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه شدگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد