به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از فارس رئیس جمهور آمریکا در بخشی از بیانیه خود به مناسبت دهمین کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه هسته‌ای درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعای جدیدی مطرح کرده است. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در آستانه برگزاری دهمین کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه هسته‌ای بیانیه‌ای در ارتباط […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل از فارس رئیس جمهور آمریکا در بخشی از بیانیه خود به مناسبت دهمین کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه هسته‌ای درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادعای جدیدی مطرح کرده است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در آستانه برگزاری دهمین کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه هسته‌ای بیانیه‌ای در ارتباط با این کنفرانس صادر کرده است.
جو بایدن در بخشی از این بیانیه به مسئله مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران پرداخته و گفته است: «ایالات متحده مصمم است از طریق قدرت الگویی خود رهبری کند. ما از طریق دیپلماسی- با هماهنگی شریکان و متحدانمان در منطقه طرحی برای بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام تدوین کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.»

بر اساس این گزارش، مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.
ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
گفتنی است که نشست بازنگری ان پی تی در حالی برگزار می‌شود که آمریکا تنها کشوری است که تاکنون از بمب اتمی در جنگ استفاده کرده است.