مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج پرداخت و گفت: به همین مناسبت ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس با همکاری این سازمان آزاد می‌شوند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز، روح‌الله مهبودی با بیان اینکه مجموعه بسیج حقوقدانان یک مجموعه فراگیر و پویا از […]

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته بسیج پرداخت و گفت: به همین مناسبت ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در فارس با همکاری این سازمان آزاد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از شیراز، روح‌الله مهبودی با بیان اینکه مجموعه بسیج حقوقدانان یک مجموعه فراگیر و پویا از حقوقدانان داوطلب به حضور در عرصه‌های مورد نیاز است، اظهار داشت: قضات، وکلا، سردفتران، دانشجویان و دانش آموختگان و همه افرادی که به امری در حقوق دست دارند را در بر می‌گیرد.

تحول در نظام حقوقی و قانونی کشور درعرصه‌های مورد نیاز، رفع نیاز اساسی جامعه حقوقی کشور، از جمله اهداف این سازمان است که مهبودی به آن اشاره و تصریح کرد: در هفته بسیج ، با همت، انگیزه و افراد بیشتر این اهداف پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به حمایت مستمر فرماندهی سپاه فجر و همراهی ریاست دادگستری فارس، از مبادرت به آزادسازی شش هزار و ۱۶۱ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، و رتبه اول فارس در کشور در این زمینه خبر داد و افزود: فاصله فارس تا استان بعد فاصله ای حدود ۷۰۰ نفر است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از تشکیل جلسات متعدد با سازمان دیه، دادگستری فارس و خیرین برای ادامه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در هفته بسیج ۵۰ نفر از این زندانیان آزاد شوند.

مهبودی، تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم با همراهی حقوقدانان، از جمله فعالیت‌های این سازمان، و مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم خبر داد و گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان طرحی است که با هماهنگی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت برای افرادی که توانایی گرفتن وکیل در پرونده‌های خود را ندارند، در کنار مشاوره حقوقی رایگان به صورت مستمر و در مناسبت‌های مختلف است که در هفته بسیج هم برگزار می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف برای رفع مشکلات حقوقی خبر داد و تصریح کرد: از ظرفیت افراد حقوقدان آن سازمان‌ها در کنار ظرفیت حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استفاده می‌شود.

به گفته وی، دفاتر صلح و سازش این سازمان در دادگاه تجدیدنظر مستقر هستند و با اهتمام همکاران در این سازمان، طی یک سال گذشته ۳۹ پرونده منجر به صلح و سازش شده و ۱۶ پرونده از این تعداد، قصاص بود که آنهم به سازش منتهی شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس با بیان اینکه ۵۹ مسجد در شهر شیراز به عنوان دفاتر صلح و سازش معرفی شده است، ادامه داد: برای تنوع در برنامه‌ها، میدان تیر با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای هفته بسیج برای اعضا پیش‌بینی کرده‌ایم.

جلسه شورای قشر برای شناسایی آسیب‌های حقوقی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، سازماندهی و اعزام ۸ نفرحقوق‌یار برای آموزش به تهران و آموزش ۱۲۰ نفر در شیراز با همکاری دادگستری فارس، نشست‌های علمی حضوری، وبینار حقوقی، جلسات تبیین مسائل سیاسی و حقوقی روز، فعالسازی واحد بانوان، و اعزام گروه‌های جهادی به ندامتگاه برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان به زندانیان برای ۶۹۰ زندانی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان بسیج حقوقدانان فارس است که مسئول این سازمان به آن اشاره کرد.