رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با آلودگی‌های نفتی خلیج‌ فارس امسال تاکنون ۳۸ عملیات مقابله با این آلودگی‌ها در استان بوشهر اجرا شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار تنسیم حجت خسروی در بوشهر، مقابله با آلودگی‌های دریایی را یکی از مأموریت‌های سازمان بنادر و […]

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی استان بوشهر گفت: در راستای مقابله با آلودگی‌های نفتی خلیج‌ فارس امسال تاکنون ۳۸ عملیات مقابله با این آلودگی‌ها در استان بوشهر اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرنگار تنسیم حجت خسروی در بوشهر، مقابله با آلودگی‌های دریایی را یکی از مأموریت‌های سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: در این راستا تجهیزات و امکانات پیشرفته برای مقابله با آلودگی در خلیج‌ فارس تأمین شده است.

وی پایش و رصد مستمر برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی دریایی را مورد اشاره قرار دارد و بیان کرد: برای مقابله با آلودگی در خلیج‌ فارس، امکانات و تجهیزات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزایش یافته است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر مقابله با آلودگی نفتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا عملیات مقابله با این آلودگی‌ها انجام شده که در آخرین مورد آن در سواحل جنوبی استان بوشهر بوده است.

خسروی با اشاره به  آلودگی نفتی سواحل جنوبی استان بوشهر از ابتدای نیمه مردادماه خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بررسی برای شناسایی منبع آلودگی در دستور اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این زمینه از امکانات لازم شامل پایش‌های پهپادی، تصویربرداری هوایی و شناور تندرو ، روش نوین استخراج تصاویر ماهواره‌ای منطقه خلیج فارس استفاده شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر آلودگی خلیج‌ فارس را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آلودگی نفتی در مناطق ساحلی جنوب استان بوشهر با بررسی‌ها مشخص شد احتمالاً آلودگی‌ها از محل مناطق نفتی کشورهای همسایه میادین نفتی العربیه است.

وی گفت: در این راستا هماهنگی برای انعکاس موضوع به متولی محیط زیست منطقه خلیج فارس از طریق سازمان‌های حفاظت محیط زیست و بنادر و دریانوردی انجام شده است.

خسروی اظهار کرد: همچنین در آلودگی اخیر ‌سواحل سیراف استان بوشهر تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام و به صورت فیزیکی نسبت به جمع‌آوری لکه‌ها و گلوله‌های نفتی اقدام شد.

آلودگی نفتی در سواحل استان بوشهر از چالش‌های زیست محیطی دریایی است

وزیر نفت: آلودگی نفتی در خلیج‌فارس ‌مختص ایران نیست/ بومی‌سازی نیروهای ‌پارس جنوبی

آلودگی نفتی در سواحل جنوبی ایران/ چرا وزارت نفت تجهیزات جمع‌آوری لکه‌های نفتی ندارد؟ + تصاویر

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای پاک‌سازی به صورت حداکثری استفاده شد افزود: در پاک‌سازی آلودگی نفتی در سواحل جنوبی استان بوشهر دستگاه‌های مختلف همکاری شایسته و قابل توجهی با مرکز رسیدگی به اضطرارهای دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر کردند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر از عملیات مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس محدوده استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۸ مورد آلودگی دریایی در استان بوشهر رخ داده که از این مجموع ۹ مورد آلودگی‌های نفتی فراساحل، ۳ مورد آلودگی ناشی از تأسیسات خشکی و مابقی نیز مربوط به کشتی و سایر عوامل موثر در ایجاد آلودگی دریایی بوده است