پلیس در کشف و پیشگیری از سرقت تلاش قابل قبولی دارد استاندار کردستان در جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت در استان گفت: نقش پلیس در پیشگیری از سرقت همانند سایر آسیب های اجتماعی نقش اول را ایفا می کند و زحمت اصلی در این حوزه برعهده فراجا است که جای تقدیر دارد.  به گزارش خبرنگار […]

پلیس در کشف و پیشگیری از سرقت تلاش قابل قبولی دارد

استاندار کردستان در جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت در استان گفت: نقش پلیس در پیشگیری از سرقت همانند سایر آسیب های اجتماعی نقش اول را ایفا می کند و زحمت اصلی در این حوزه برعهده فراجا است که جای تقدیر دارد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،”اسماعیل زارعی کوشا” در چهارمین جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت در استانداری کردستان که با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان سرهنگ “لطف الله دارابی” و مسئولان سایر دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکز استان و سایر شهرستان ها تشکیل شده است و جلسات مستمری با حضور مسئولان در خصوص پیشگیری و مبارزه با سرقت برگزار می شود.

وی افزود: پلیس برای توفیق و دستیابی به اهداف خود در خصوص پیشگیری و کشف سرقت نیازمند تعامل و مشارکت مردم و مسئولان است و در واقع زمینه ها و انگیزه وقوع سرقت را می بایست از بین ببریم به عنوان نمونه می توان به اقدامات خوب شرکت توزیع نیروی برق کردستان اشاره کرد که نقش موثری را در پیشگیری از سرقت ایفا کرده است و می بایست سایر نهادها و دستگاه های دیگر در پیشگیری از سرقت همانند گذشته پای کار باشند.

استاندار کردستان بیان داشت: برنامه های متعددی در قراگاه مبارزه با سرقت در دستور کار قرار دارد تا با تعامل و هم افزایی مسئولان و شهروندان شاهد کاهش وقوع آمار سرقت در استان باشیم و در این زمینه نیز پلیس در کشف و پیشگیری از سرقت تلاش قابل قبولی دارد.

اسماعیل زارعی کوشا به نقش شهروندان در پیشگیری از وقوع سرقت اشاره کرد و گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت توصیه های ساده و کم هزینه می توان از سرقت هایی که در منازل، خودروها و اماکن عمومی و تجاری صورت می گیرد پیشگیری کرد و مانع دسترسی آسان سارقان به اهداف شان شد.

نقش برجسته سایر سازمان‌ها‌ در مقابله با پدیده سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان سرهنگ “لطف اله دارابی” نیز با اشاره به نقش برجسته سایر سازمان‌ها‌ در مقابله با پدیده سرقت ،خاطر نشان کرد:‌ پلیس متولی برخورد با سرقت است اما مبارزه با جرم صرفاً با کشف جرم، خاتمه پیدا نمی‌کند و باید سازمان‌های مختلف به واسطه نقش خود در کنترل جرائم و تامین امنیت جامعه به پلیس کمک کنند و علاوه بر آن آحاد مردم نیز در پیشگیری از وقوع جرم نقش خود را به خوبی ایفا نمایند.

وی بیان داشت: همکاری و مشارکت سازمان ها در بالا بردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان، رعایت نکات ایمنی و امنیتی از سوی شهروندان در نگهداری اموال و اشیای قیمتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس، آگاه سازی شهروندان از طریق رسانه های دیداری و شنیداری تأثیر شگرفی در پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت خواهد داشت.

سرهنگ دارابی کنترل سرقت‌ها را با هدف به حداقل رساندن آن در سطح جامعه ضروری دانست و افزود: سعی ما بر این است تا مردم یقین داشته باشند که پلیس همواره در کنار آن ها است و در تأمین امنیت شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.